Tippie van ons
Tippie van ons

9 tips voor meer volgers op jouw LinkedIn bedrijfspagina

Als je nog geen LinkedIn bedrijfspagina opgezet hebt, lees dan eerst deze whitepaper door. Dat is namelijk een fijne handleiding om de basis van jouw persoonlijke- en bedrijfsprofiel neer te zetten. Als jouw LinkedIn bedrijfspagina in de basis al staat, dan nemen we je in deze blog graag mee de diepte in. Aan de hand van onderstaande 9 tips kun jij het aantal volgers van jouw LinkedIn bedrijfspagina flink doen stijgen:

1. Werkzaam bij

Zorg dat iedere medewerker op zijn of haar profiel instelt dat ze bij jouw bedrijf werken. Het juiste bedrijfsaccount (met logo) moet daar dus tevoorschijn komen. Zo zien hun profielbezoekers dat ze werkzaam zijn bij bedrijf X, waarnaar ze door kunnen klikken. En het uit interesse gaan volgen.

2. Uitnodigen

Laat paginabeheerders hun connecties uitnodigen om de bedrijfspagina te volgen. Dat doe je in de beheerdersweergave, rechtsbovenin bij ’tools voor beheerders’. Iedere maand krijgt een bedrijfspagina 100 credits toegewezen, Dat is een totaal voor de pagina, dus voor alle paginabeheerders tezamen. Het is dus handig om niet zomaar mensen aan te klikken, maar zorgvuldig te kijken naar wie het meest waarschijnlijk is om jouw pagina te volgen. Mocht iemand de uitnodiging accepteren, dan krijg je diens credit weer terug en kun je daarvan dus weer iemand anders vragen.

3. Personeelsbijdragen

Ieder bedrijf heeft goud in handen, hoe groot of klein het ook is. De personen binnen de organisatie hebben namelijk door de jaren heen gebouwd aan een netwerk, wat nu erg goed van pas komt. Wanneer iemand een bericht over het bedrijf deelt, is het namelijk handig om naar de pagina door te linken of die te vermelden. Dat leidt tot meer paginabezoeken en veelal dus meer volgers!

4. LinkedIn stories

Een gloednieuwe functie die onder actieve leden al tot hevige discussies leidt: LinkedIn stories. Nederland mag sinds mei 2020 als eerste gebruikmaken van deze functie die zich nog in de testfase bevindt. We kennen de stories natuurlijk van Instagram, Facebook en tegenwoordig zelfs Whatsapp. LinkedIn heeft het in een vergelijkbare vorm gegoten en doelt erop dat gebruikers meer de persoon achter de professional laten zien.

Hoewel je helaas niet de bedrijfspagina in je story kan vermelden, kun je het natuurlijk wel benoemen. Deel een relevante story (dat kan alleen vanaf je mobiele app) en verwijs daarin naar je bedrijfspagina. Laat bijvoorbeeld een deel van de nieuwste bijdrage zien en vertel dat het te zien is op (paginanaam).

5. Hashtags

Een eeuwenoude tip: Voeg 3-5 hashtags toe aan je berichten. Op hashtags worden berichten verzameld en gevonden, dus kan iemand van buiten het netwerk jouw berichten ook zien. In een uitzonderlijk geval kan jouw bericht zelfs opgepakt worden door LinkedIn zelf, dat dagelijks de hot topics laat zien. De meest relevante berichten die bij dat topic horen, wat een bericht met slechts twee likes kan zijn, worden getoond. Een creatieve manier van in the picture komen!

6. Groepen

Dat het goed is om collega’s aan te sporen het bedrijf te promoten op LinkedIn, spreekt voor zich. Dat dat naast de tijdlijn ook in groepen kan, weet niet iedereen. Er zijn veel vakinhoudelijke groepen waar je lid van kunt worden en zo informatie te zien die voor jou relevant is. Of zelf die informatie te delen. In dat laatste geval, is het handig om de bedrijfspagina te vermelden, met de boodschap dat op die pagina regelmatig dergelijke berichten verschijnen.

7. Op de site

Waarschijnlijk staan ze al op de site: de icoontjes die naar je social media kanalen verwijzen. Vaak zijn dat echter alleen Facebook, Instagram en een link naar het algemene mailadres. LinkedIn is voor veel zakelijke bezoekers van jouw website een minstens even interessant kanaal, dus voeg die ook toe! Zo ben je weer een stapje dichterbij een grotere groep paginavolgers.

8. E-mail handtekening

Voortbordurend op het toevoegen van een icoon op de website loont het ook om in de standaard e-mailhandtekening een icoontje of link te zetten. Houd altijd in de gaten dat hoe makkelijker je het de ander maakt hoe groter de kans is dat diegene jouw pagina gaat volgen!

9. Business cards

Ben je op een evenement, bij een seminar of sta je in de lift van een kantoor? Grote kans dat je jouw visitekaartje erbij pakt. Daarop staan natuurlijk je naam, functie, bedrijf, email en telefoonnummer. Giet het in de huisstijl en jouw business card is compleet. Compleet? Nee!

Denk ook aan het toevoegen van een LinkedIn logo, met daarachter de bedrijfsnaam waarop je gevonden kunt worden. Of, voor de enthousiastelingen, een QR code die je kunt scannen om direct naar de betreffende LinkedIn pagina te gaan. Zo gaat jouw potentiële klant jou niet alleen bellen of mailen, maar ook volgen op LinkedIn!

Wil je efficiënter met LinkedIn of je andere social media kanalen aan de slag, maar weet je niet hoe? We stellen graag met jou een contentplan op. Neem contact met ons op.

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven