Nieuws
Nieuws

Blijf zichtbaar, in goede en slechte tijden

Of het nu laagseizoen of komkommertijd is of omdat je vanwege Covid-19 nu even niet open mag. Wat de reden ook is, zorg ervoor dat je bedrijf zichtbaar blijft. Zo weten je klanten je ook na een dipje weer te vinden. Ook nu zijn er nog genoeg manieren en redenen om je doelgroep te bereiken. We laten je vandaag zien wat we voor onze klanten hebben gedaan de afgelopen maanden.

Kies de juiste doelgroep

Net als dat je nu geen vakanties of dagjes weg kunt promoten is het in deze tijd ook moeilijker om de zakelijke markt te bedienen. Bij Mercedes dealer Gomes is er daarom gekozen om de zakelijke direct mail voorlopig op te schorten. De consumenten mailing kon er daarentegen wel uit. En dus heeft onze vormgever Michel een opvallende direct mail ontworpen om de Smart Electric te promoten. Deze lag in mei bij alle klanten van Gomes op de deurmat.Gomes Smart direct mail

Laat je klanten zien wat er nog wel mogelijk is

Even naar de kapper, tandarts, fysio of uiteten wordt lastig de komende tijd. Net als op vakantie gaan. Voor Marathonreizen-aanbieder Run2Forty2 is de coronacrisis ook een grote tegenslag. Bijna alle marathonreizen voor het komende jaar zijn afgelast en ook wedstrijden in Nederland gaan niet door. Aangezien het ook nog niet duidelijk is of er volgend jaar weer gereisd mag worden is Run2Forty2 op zoek gegaan naar een alternatief om hun klanten te blijven motiveren en hun bekendheid te vergroten.

Zo werd er op 17 mei een virtuele hardloopwedstrijd georganiseerd. Met tijdregistratie, startnummer en medaille voor elke deelnemer. Deelnemers konden zelf hun starttijd en route van 5 of 10 km bepalen. De snelste tijd werd natuurlijk ook bekendgemaakt. Zo kreeg het wekelijkse rondje van vele hardlopers toch een uitdagend element.

Via de nieuwsbrief werden vaste leden opgeroepen om mee te doen. Ook de komende tijd worden nieuwsbriefleden op de hoogte gehouden van andere virtuele evenementen van Run2Forty2. Zo blijven zij toch actief in een tijd waarin zij hun core business helaas niet kunnen aanbieden.

Een klein gebaar met een groot effect

Relatiegeschenken zijn de manier om je klanten, maar ook je werknemers te laten weten dat je hen waardeert.

Zelf wilde we met een kleinigheidje onze werknemers een hart onder de riem steken, motiveren en bedanken. Hiervoor wilden we vooral de voordelen van deze thuiswerkperiode belichten. Namelijk meer tijd met je gezin. Om dit te stimuleren hebben we onze medewerkers een spel voor thuis cadeau gedaan, vergezeld met een persoonlijke brief van onze oprichters Dennis en Wouter.

Wat we ook veel voorbij hebben zien komen en wat het altijd goed doet zijn:

  • Gepersonaliseerde kaarten
  • Chocoladerepen voorzien van een passende tekst
  • Bloemen

Andere manieren om zichtbaar te blijven:

Zet je social media kanalen in.

Het gebruik van Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest is flink gestegen de laatste maanden. Plaats regelmatig content op deze kanalen om je doelgroep op de hoogte te houden van jouw bedrijf. Laat zien hoe je bedrijf zich heeft aangepast aan deze situatie en hoe jij in deze tijd je doelgroep van dienst kunt zijn. En als dat even niet kan, zien jouw volgers graag wat je dan doet. Denk aan het opknappen van het pand, waar deze tijd zich goed voor leent.

Volg indien nodig cursussen om je socials skills naar een hoger niveau te tillen.

Verbeter je organische positie in Google

Een hogere positie in Google zorgt ervoor dat je doelgroep jouw bedrijf beter kan vinden. Uiteraard levert dat aan het eind van de rit meer conversies op. Let wel: organisch groeien in Google kost tijd. Niet alleen omdat het schrijven van content voor productpagina’s en blogs tijd kost, maar ook omdat deze nieuwe teksten pas na een tijdje geïndexeerd worden door Google. Hierdoor duurt het even voor je blog opgepakt wordt. Een goed moment om hier nu mee aan de slag te gaan zodat je, wanneer het weer mogelijk is, beter gevonden wordt.

Heb je geen idee hoe SEO werkt? Via Yoast kun je gratis een basiscursus volgen. Sarina vertelt je er graag meer over en geeft SEO-trainingen op aanvraag.

Dus…

Door zichtbaar te blijven zorg je ervoor dat je bedrijf niet vergeten wordt. Houdt bij het inzetten van marketingmiddelen rekening met:

  • De doelgroep; kies geen doelgroep die op dit moment niet wil of kan investeren.
  • De mogelijkheden; door alternatieven te bieden laat je zien dat je klant ook nu op jou kan rekenen.
  • Het effect; wat wil je bereiken? Zorg dat jouw doel helder is. Werk een plan uit en stel daar ambitieuze, maar realiseerbare doelen bij.

Heb je geen idee wat je in deze tijd kunt doen? Laat onze marketeers met je meedenken. Samen komen we tot een mooie uitkomst!

Auteur:

Als Wouter ergens aan begint, gaan overal lichtjes branden en ziet hij tomeloos veel mogelijkheden. Het kan hem daarbij niet gek genoeg zijn.

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven