back to top

Wat gaan we
doen?

Dit jaar wilden we daar nog iets extra’s bij doen. Indrukwekkend is de afgelopen jaren gegroeid. Naast offline communicatie verzorgen we sinds vorig jaar officieel ook online communicatie in de vorm van website en apps door onze webdevelopers en webdesigners. Afgelopen jaar werd ons marketing team verder uitgebreid waardoor we nu ook de capaciteit hebben om online marketingcampagnes op te zetten. De cirkel is rond.
Offline, online, het komt dit jaar allemaal samen. We barsten van de kennis en dat wilden we laten zien.

Save the date!

Dit jaar hebben we daarom een extra belangrijke dag omcirkeld op de Indrukwekkende bureaukalender. 25 februari, Nationale Indrukwekkend dag! Een dag waarop wij iedereen een vleugje indrukwekkend mee willen geven. Dit doen we door een inhouse marketing workshop te verloten onder een van de deelnemers. Maar 1 winnaar? Dat vonden we niet kunnen. We wilden iedereen iets geven. Naast de kans op een training kregen deelnemers van ons ook een kennisdocument met onze marketingvisie. Zo wilde we hen inspireren om zelf ook aan de slag te gaan met marketing of hun huidige strategie onder de loep te nemen.

Nu was het tijd om deze dag onder de aandacht te brengen bij het publiek. Hiervoor maakte we gebruik van de tools uit ons kennisdocument. We gingen voor een crossmediale aanpak. Teasers op Social, een uitnodiging via direct-mail en een digitale nieuwsbrief en een specifieke landingspagina voor de actie. Er werd een speciale huisstijl ontwikkeld voor Nationale Indrukwekkend dag door de vormgevers. We hebben korte video’s opgenomen voor de social media kanalen, de nieuwsbrief en de website. Met behulp van een opvallende direct mailing hebben we onze klanten een uitnodiging gestuurd voor Nationale Indrukwekkend dag. 25 februari is een feestje en bij een feestje hoort confetti. Aangezien we na het maken van de bijbehorende video’s zelf nog steeds confetti op de raarste plekken tegenkomen besloten we deze in een doorzichtige envelop te doen voor de direct-mail. Zo is de direct-mail lekker feestelijk en geeft deze geen rotzooi, tenzij je een collega hebt (zoals Ron) die de envelop boven je hoofd uitschudt. In de direct-mail en de nieuwsbrief staat een unieke code die ingevuld kon worden op de website. De codes zijn gekoppeld aan de gegevens van de klant. Zo is de stap naar deelname zo laagdrempelig mogelijk gemaakt.

Last minute

Vlak voor lancering bedachten we ons dat er ook niet-klanten zijn die de teasers op social media voorbij zien komen. Ook deze groep wilden we de kans geven om mee te doen met de actie en sowieso het kennisdocument te bemachtigen. Hiervoor hebben Sjerp en Alex de koppen bij elkaar gestoken om ook deze website op tijd live te krijgen.

Case Manager:

Door onze klanten via meerdere kanalen te benaderen konden ze de Nationale Indrukwekkend dag niet missen. Daarnaast was het voor onszelf een feestje om uit te voeren en hopen we dat dit ook bij onze relaties overkwam. Het resultaat was een succesvolle week vol leuke reacties! De winnaar van de training is ondertussen bekend gemaakt en we gaan snel langs om de inhouse workshop te verzorgen.