back to top

De opdracht

De opdracht

De opdracht die we kregen was duidelijk: Het realiseren van een overzichtelijk website en bijpassende webshop.

De volgende zaken waren van belang:
• Een op zichzelf staande website en webwinkel.
• De focus van de website moest op de showroom komen te liggen.
• Er moest een duidelijke productfiltering worden toegevoegd aan de webshop.

Cinemagraph

Cinemagraph

Om direct de aandacht van websitebezoekers te vangen hebben we gekozen voor het toevoegen van een cinemagraph. Een cinemagraph is een combinatie van een foto en een filmpje, waarbij het beeld kort, maar oneindig wordt herhaald. Het is dus een hybride die een illusie geeft van een oneindige herhaling. Deze nieuwe technologie voor visuele storytelling is zowel elegant als creatief en valt dus op!

Cinemagraph

Show, don't tell

Show, don't tell

Het doel van de website is om bezoekers kennis te laten maken met Meijer Tegels & Sanitair en hen naar de showroom te krijgen. Op maar liefst 4.000 m2 staan 45 verschillende badkameropstellingen en een groot vloertegel assortiment. Beeldmateriaal genoeg dus!

Op de speciaal ingerichte showroompagina kunnen bezoekers direct inspiratie opdoen voor hun badkamer dankzij de vele mooie foto's en de video. Dit versterkt de beleving die je als Meijer op wil roepen bij bezoekers van de websites.

badkameropstelling meijer

Rekenmodule

Rekenmodule

In de webshop moest een rekenmodule worden verwerkt die uitrekent hoeveel dozen/m2 aan tegels je nodig hebt voor je badkamer. Bij het invoeren van het gewenst aantal vierkante meters ziet de klant direct om hoeveel dozen het precies gaat en vice versa. Bijkomend voordeel is dat Meijer Tegels & Sanitair nu geen pakken tegels meer hoeft aan te breken aangezien het nu per pak gaat in plaats van vierkante meters.

Het resultaat

Door een op maat gemaakt design te combineren met het toepassen van de nieuwste technieken, komt het geheel goed tot zijn recht.

Luxe one-pager

Na het opleveren van de website en webshop zijn we direct aan de slag gegaan met site nummer 3: houseofvenis.nl

Om het aantal klikken te beperken is er gekozen voor een one-pager. Hierbij kwam het luxe karakter van de tegels centraal te staan. Alle informatie op één pagina versterkt daarnaast de sales funnel. Door eerst te informeren, daarna te overtuigen en tot slot een contactformulier in te voegen, kun je een bezoeker aanzetten om een product aan te schaffen of contact op te nemen.

Dashboard

Dashboard

Na het opzetten van 3 sites mocht een uitgebreid dashboard niet ontbreken. Dit was weer een stukje maatwerk, want de prestaties van de drie sites moeten wel op een overzichtelijke manier gepresenteerd worden. Om die reden hebben we dan ook 3 dashboards in één verwerkt en de belangrijkste inzichten per site toegevoegd. Denk aan de populairste zoektermen onder de doelgroep, best bezochte pagina's en meest converterende campagne. Zo weten ze wat er speelt onder de doelgroep en kan daar handig op ingespeeld worden!

De samenwerking met Indrukwekkend verliep wederom vlekkeloos en we zijn zeer tevreden over het eindresultaat. Vragen en wensen worden vrijwel direct opgepakt en doorgevoerd, erg fijn. Wij bevelen Indrukwekkend dan ook van harte bij iedereen aan.

Team Meijer Tegels & Sanitair,
Remco & Mike

Wat de opdrachtgever zegt

Case Manager:

Voor dit project heb ik met name in het voortraject een rol gespeeld. In een sessie met het team van Meijer Tegels & Sanitair hebben wij alle functionaliteiten en wensen per site afgestemd. Hierbij hebben we rekening gehouden met de klantreis en het meetbaar maken van de website. Dit gaf ons de mogelijkheid om de wireframes in korte tijd af te ronden. Met Michel en Mark zijn we daarna gestart met de vormgeving. Deze heb ik gepresenteerd en toegelicht waarna het fysieke bouwen kon beginnen. De enthousiaste reacties van Remco en zijn collega’s op het eindresultaat bevestigen wat mij betreft dat de werkwijze die wij hanteren voor nieuwe websites doeltreffend, helder en relevant is.