Niet 1, niet 2, maar 3 websites!
Niet 1, niet 2, maar 3 websites!

Meijer Tegels & Sanitair

Voortbordurend op de fijne samenwerking kwam Meijer Tegels & Sanitair ook nu weer bij ons uit om 2 nieuwe websites en een webshop op te zetten. De vorige website was aan vervanging toe. Het was een website en webwinkel in één waardoor de klant tegen beperkingen aanliep. Samen is dan ook de beslissing genomen om de website en webwinkel te scheiden om zo gerichter de bezoekers te informeren. Naast deze websites had de opdrachtgever ook de sterke wens om het tegelmerk Venis onder de aandacht te brengen. Dit heeft geresulteerd in een verzorgde website met een chique uitstraling.

De opdracht

De opdracht die we kregen was duidelijk: Het realiseren van een overzichtelijk website en bijpassende webshop.

De volgende zaken waren van belang:
• Een op zichzelf staande website en webwinkel.
• De focus van de website moest op de showroom komen te liggen.
• Er moest een duidelijke productfiltering worden toegevoegd aan de webshop.

Cinemagraph

Cinemagraph

Om direct de aandacht van websitebezoekers te vangen hebben we gekozen voor het toevoegen van een cinemagraph. Een cinemagraph is een combinatie van een foto en een filmpje, waarbij het beeld kort, maar oneindig wordt herhaald. Het is dus een hybride die een illusie geeft van een oneindige herhaling. Deze nieuwe technologie voor visuele storytelling is zowel elegant als creatief en valt dus op!

Show, don't tell

badkameropstelling meijer

Het doel van de website is om bezoekers kennis te laten maken met Meijer Tegels & Sanitair en hen naar de showroom te krijgen. Op maar liefst 4.000 m2 staan 45 verschillende badkameropstellingen en een groot vloertegel assortiment. Beeldmateriaal genoeg dus!

Op de speciaal ingerichte showroompagina kunnen bezoekers direct inspiratie opdoen voor hun badkamer dankzij de vele mooie foto's en de video. Dit versterkt de beleving die je als Meijer op wil roepen bij bezoekers van de websites.

Rekenmodule

In de webshop moest een rekenmodule worden verwerkt die uitrekent hoeveel dozen/m2 aan tegels je nodig hebt voor je badkamer. Bij het invoeren van het gewenst aantal vierkante meters ziet de klant direct om hoeveel dozen het precies gaat en vice versa. Bijkomend voordeel is dat Meijer Tegels & Sanitair nu geen pakken tegels meer hoeft aan te breken aangezien het nu per pak gaat in plaats van vierkante meters.

Het resultaat

Door een op maat gemaakt design te combineren met het toepassen van de nieuwste technieken, komt het geheel goed tot zijn recht.

Luxe one-pager

Na het opleveren van de website en webshop zijn we direct aan de slag gegaan met site nummer 3: houseofvenis.nl

Om het aantal klikken te beperken is er gekozen voor een one-pager. Hierbij kwam het luxe karakter van de tegels centraal te staan. Alle informatie op één pagina versterkt daarnaast de sales funnel. Door eerst te informeren, daarna te overtuigen en tot slot een contactformulier in te voegen, kun je een bezoeker aanzetten om een product aan te schaffen of contact op te nemen.

Dashboard

Na het opzetten van 3 sites mocht een uitgebreid dashboard niet ontbreken. Dit was weer een stukje maatwerk, want de prestaties van de drie sites moeten wel op een overzichtelijke manier gepresenteerd worden. Om die reden hebben we dan ook 3 dashboards in één verwerkt en de belangrijkste inzichten per site toegevoegd. Denk aan de populairste zoektermen onder de doelgroep, best bezochte pagina's en meest converterende campagne. Zo weten ze wat er speelt onder de doelgroep en kan daar handig op ingespeeld worden!

Ontmoet de betrokken teamleden

De opdrachtgever aan het woord

Quote

De samenwerking met Indrukwekkend verliep wederom vlekkeloos en we zijn zeer tevreden over het eindresultaat. Vragen en wensen worden vrijwel direct opgepakt en doorgevoerd, erg fijn. Wij bevelen Indrukwekkend dan ook van harte bij iedereen aan.

Remco & Mike
Team Meijer Tegels & Sanitair
Remco & Mike

Andere cases

Terug naar boven