back to top

Communicatievraag

Rekam kwam bij ons met een zeer brede communicatievraag en wij hebben daarop verschillende antwoorden geformuleerd. Eerst zijn we begonnen met een nieuw imago voor Rekam; het oude was wat stoffig en veel mensen kenden Rekam eigenlijk niet. Dat moest veranderen. Dus na het opfrissen van de huisstijl, zijn we meteen begonnen met het vergroten van de naamsbekendheid.

Dit hebben we gedaan door o.a. guerrilla-marketing in te zetten; bij het ochtendgloren waren alle voortuinen van bepaalde wijken ineens voorzien van tuinstekers, met daarop een leuke boodschap over een schatkist. Daarna hebben we doorgepakt op abri’s en krantenadvertenties, met als klap op de vuurpijl: een heuse bioscoopreclame!

Rekam 3 hoeksbord

Vraagbundeling

Op dat moment hebben we ook de online communicatie ingeschakeld en een speciale website ontwikkeld waarop abonnementen afgesloten kunnen worden. Deze abonnementen zijn postcode-afhankelijk, dus de site is hier ook op ingericht. Daarnaast informeert de site natuurlijk over alle voordelen van glasvezel en de vele mogelijkheden van internet, televisie en telefonie.

Verbinding

Tegelijkertijd zijn we een Facebook-campagne gestart die, gericht op postcodegebied, bepaalde dorpen aangesloten probeert te krijgen op het nieuwe glasvezelnetwerk.

Dit is een belangrijk onderdeel van het vraagbundelingstraject, waarbij er eerst genoeg aanmeldingen moeten zijn alvorens tot de aanleg besloten kan worden. Als dat eenmaal het geval is houdt Rekam de bewoners constant op de hoogte van de vorderingen en informeert hen in een later stadium ook over de verschillende abonnementen van de ISP’s.

Inmiddels zijn meerdere dorpen op deze manier aangesloten op het nieuwe glasvezelnetwerk van Rekam en genieten talloze huishoudens van supersnel internet, digitale televisie en telefonie.

Daarmee is deze campagne nog niet afgelopen natuurlijk, want alles loopt nog volop, maar het is voor Rekam wel fijn om te zien dat de door ons ontwikkelde campagne succesvol is.

Onze stichting had in het verleden nog nooit aan marketing gedaan maar daar moest hoognodig verandering in komen. In samenwerking met Indrukwekkend is er o.a. een nieuwe huisstijl en marketingplan ontwikkeld, maar daar stopt de samenwerking niet! Indrukwekkend staat ons bij in de communicatie naar onze klanten door o.a. de ontwikkeling en bijhouden van onze website en Facebook pagina en allerlei reclame uitingen. Kortom, Indrukwekkend is inmiddels een belangrijke schakel voor onze organisatie.

Groet, Sylvia

Rekam over ons

Case Manager:

Wat het leuke is aan de samenwerking met Rekam, is dat zij ons echt de vrije hand hebben gegeven. Alles gaat in overleg, maar we bedenken, creëren en produceren alle uitingen gewoon vanuit Heiloo. Als je kijkt naar de site; wij bedenken en creëren alle content en zorgen er voor dat alles SEO-technische in orde is. Dat is leuk om te doen.. Maar tegelijkertijd zorgen we er ook voor dat mensen de site bezoeken, door een uitgebreide Facebookcampagne op te zetten, waar we ook weer alle content voor maken en plaatsen. Het is één groot speelveld en van begin tot het eind ligt de bal bij ons.