Een schat in de meterkast
Een schat in de meterkast

Rekam

Rekam is de beheerder van het glasvezel- en coax netwerk in Midden-Holland, waarop verschillende providers hun internetdiensten aanbieden. Via dit netwerk kunnen de inwoners van Midden-Holland stabiel en probleemloos internetten, tv-kijken en bellen. Wij hebben behoorlijk wat ervaring met netwerkbeheerders en ISP’s, dus de, eh…  verbinding tussen Rekam en Indrukwekkend was supersnel gelegd.

Communicatievraag

Rekam 3 hoeksbord

Rekam kwam bij ons met een zeer brede communicatievraag en wij hebben daarop verschillende antwoorden geformuleerd. Eerst zijn we begonnen met een nieuw imago voor Rekam; het oude was wat stoffig en veel mensen kenden Rekam eigenlijk niet. Dat moest veranderen. Dus na het opfrissen van de huisstijl, zijn we meteen begonnen met het vergroten van de naamsbekendheid.

Dit hebben we gedaan door o.a. guerrilla-marketing in te zetten; bij het ochtendgloren waren alle voortuinen van bepaalde wijken ineens voorzien van tuinstekers, met daarop een leuke boodschap over een schatkist. Daarna hebben we doorgepakt op abri’s en krantenadvertenties, met als klap op de vuurpijl: een heuse bioscoopreclame!

Vraagbundeling

Op dat moment hebben we ook de online communicatie ingeschakeld en een speciale website ontwikkeld waarop abonnementen afgesloten kunnen worden. Deze abonnementen zijn postcode-afhankelijk, dus de site is hier ook op ingericht. Daarnaast informeert de site natuurlijk over alle voordelen van glasvezel en de vele mogelijkheden van internet, televisie en telefonie.

Verbinding

Tegelijkertijd zijn we een Facebook-campagne gestart die, gericht op postcodegebied, bepaalde dorpen aangesloten probeert te krijgen op het nieuwe glasvezelnetwerk.

Dit is een belangrijk onderdeel van het vraagbundelingstraject, waarbij er eerst genoeg aanmeldingen moeten zijn alvorens tot de aanleg besloten kan worden. Als dat eenmaal het geval is houdt Rekam de bewoners constant op de hoogte van de vorderingen en informeert hen in een later stadium ook over de verschillende abonnementen van de ISP’s.

Inmiddels zijn meerdere dorpen op deze manier aangesloten op het nieuwe glasvezelnetwerk van Rekam en genieten talloze huishoudens van supersnel internet, digitale televisie en telefonie.

Daarmee is deze campagne nog niet afgelopen natuurlijk, want alles loopt nog volop. We hebben een dashboard gebouwd, zodat al het verkeer op de website en social media inzichtelijk gemaakt wordt. Daarmee kunnen we Rekam maandelijks van een concreet advies voorzien en hebben we altijd een onderbouwd idee voor een volgende campagne.

Ontmoet de betrokken teamleden

De opdrachtgever aan het woord

Quote

Onze stichting had in het verleden nog nooit aan marketing gedaan maar daar moest hoognodig verandering in komen. In samenwerking met Indrukwekkend is er o.a. een nieuwe huisstijl en marketingplan ontwikkeld, maar daar stopt de samenwerking niet! Indrukwekkend staat ons bij in de communicatie naar onze klanten door o.a. de ontwikkeling en bijhouden van onze website en Facebook pagina en allerlei reclame uitingen. Kortom, Indrukwekkend is inmiddels een belangrijke schakel voor onze organisatie.

Sylvia
Sylvia

Andere cases

Terug naar boven