Tippie van ons
Tippie van ons

Dé tip voor meer volgers op Facebook

Yes, je hebt je Facebook pagina aangemaakt. Laat die volgers maar komen, denk je nu. Toch kan het even duren voor je begint te groeien in het aantal fans en soms lijkt dit met een slakkengangetje te gaan. Ineens zie je een advertentie voorbij komen over het kopen van Facebook volgers. Voor €20,- heb je al 2.000 volgers. Dat ziet er goed uit! NIET DOEN! Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook. Ook in het geval van volgers kopen levert het je zelfs minder op dan je van tevoren had gehoopt. Maar hoe vergroot je dan wel het aantal Facebook volgers? We vertellen het je vandaag.

Waarom je geen volgers moet kopen op Facebook

Nadat je €20,- hebt afgerekend stromen de volgers binnen. Voor je het weet zit je op de 2.000. Maar als je goed kijkt naar de profielen zie je dat dit allemaal nepprofielen zijn. Ze zijn buitenlands, bevatten geen informatie en ze reageren ook op geen enkel bericht. Nu heb je 2.000 volgers, maar 0 interactie. Als je onze blog over het Facebook algoritme hebt gelezen weet je dat dit narigheid gaat opleveren. Door de lage interactie met je berichten denkt Facebook dat je pagina niet relevant is voor je doelgroep en laat deze als sanctie je berichten nog minder vaak aan je fans zien. Alle effort die je nu nog stopt in je Facebookpagina is zinloos. Zonde.

Is er een andere manier om supersnel aan volgers te komen.

Ja, die is er. Maar ook deze heeft nadelen. Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen. De Like&Win acties. Je geeft een mooie prijs weg en vraagt of gebruikers je pagina willen liken en het bericht willen delen zodat nog meer mensen de winactie voorbij zien komen. Ook hier merk je een stijging in het aantal fans. Maar behoren deze mensen ook echt tot jouw doelgroep? Helaas niet altijd. Het zijn voornamelijk mensen die met meerdere winacties tegelijk meedoen en nadat de actie voorbij is je pagina weer disliken of niet reageren op de berichten die je plaatst. Ook hier krijg je vanuit Facebook weer de sanctie opgelegd dat je blijkbaar geen relevante content plaatst en word je daarom minder getoond.

Maar wat kun je dan wel doen om meer volgers op je Facebook- of Instagrampagina te krijgen?

Geduld. Het laten groeien van je volgers is net als vissen. Je hebt het juiste aas nodig en een flinke portie geduld. Het aas is in dit geval de content op de pagina. Deze schrijf je voor de doelgroep. Welke informatie over jouw product zoeken zij? Waar liggen hun behoeftes? Daar baseer je je content op. Komen er likes op je bericht? Top! De personen die je bericht liken kun je uitnodigen. Klik op het aantal likes van je bericht en er verschijnt een pop-up waarin je kunt zien wie er al fan is van de pagina en wie je nog kunt uitnodigen. Deze groep heeft veel meer waarde voor je pagina dan volgers die je koopt of wint. Ze hebben namelijk al affiniteit getoond met je bedrijf.

how-to facebook volgers uitnodigenhow to facebook volgers uitnodigen via likes

Heb je nog niet zoveel Facebook volgers dan kun je de berichten ook promoten in een ‘betrokkenheidscampagne’ op Facebook. Deze stel je in via het advertentie menu van Facebook. Selecteer de interesses van jouw doelgroep en promoot het bericht voor een bepaalde tijd. Of nog beter! Installeer de Facebook pixel en bereik je bestaande websitebezoekers en mensen die hierop lijken!

Groeien op Facebook en Instagram kan nog steeds, maar je moet hier wel serieus werk van maken. Om op je weg te helpen geven we je 49 contentideeën voor social media. Heb je liever dat wij met je social media kanalen aan de slag gaan? Dat kan! We maken graag een contentplan voor je en gaan ermee aan de slag. Neem daarvoor even contact met ons op via dit formulier

Auteur:

Sarina pakt het liefst alles aan, of het nu om werk of sport gaat. Gelukkig is ze daardoor multi-inzetbaar op online marketinggebied.

Andere interessante artikelen

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

Of je de nieuwsbrief nu wekelijks, maandelijks of misschien sporadisch verstuurd, bij iedere nieuwsbrief heb je een doel. Om dat doel te bereiken hebben onze experts hun best practices gebundeld.

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Vanaf 2023 mogen plastic en papieren bekers met een plastic coating niet meer gebruikt worden. Maar wat is het alternatief voor de wegwerp-koffiebeker?

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Komt je nieuwsbrief in de spam terecht? Voeg deze DNS-records toe aan je domein en verklein de kans dat jouw nieuwsbrief in de spamfolder terecht komt.

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Omdat mobiel verkeer steeds meer toeneemt op websites is het enorm belangrijk dat je website of webwinkel mobielvriendelijk is.

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Website performance en beveiliging zijn twee belangrijke aandachtspunten wanneer wij een website ontwikkelen. Nieuwe technologieën kunnen een positieve impact op de veiligheid en prestaties van websites hebben.

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Ieder moment van het jaar kun je natuurlijk een magazine lanceren, maar voor sommige branches werkt de ene maand net iets beter dan de andere. 

Terug naar boven