Tippie van ons
Tippie van ons

5 originele oplossingen om jouw bedrijf gezond te houden

Nu we ongeveer 3 weken hebben kunnen ‘wennen’ aan hoe ons leven er de komende tijd uitziet, groeit het verlangen naar de tijden waarop alles weer normaal is. Gewoon, een terrasje pakken, met de trein een uitstapje maken of simpelweg even je haar laten knippen. Iets wat voorheen heel normaal was, lijkt nu mijlenver weg.

Bedrijven die de mogelijkheid hebben om alsnog in die behoeften te voorzien, grijpen steeds vaker hun kans. Het is immers belangrijk om naast jezelf, ook je bedrijf gezond te houden. We hebben een aantal originele oplossingen op een rijtje gezet, waar jij inspiratie mee op kunt doen om jouw bedrijf deze tijd door te helpen:

Thuis kappertje spelen

Iedere kapper heeft ondertussen afgeraden om thuis even snel de dooie punten bij te knippen. Dit gaat vaker fout dan goed en kappers zullen niet langskomen om de schade te herstellen. Klanten zullen dus gewoon geduld moeten hebben en de verleiding om zelf kapper te spelen moeten negeren. Toch zullen veel klanten met geverfd haar niet graag willen rondlopen met een uitgroei van 3 maanden. Voor deze klanten hebben diverse kappers een haarverfkit samengesteld. Zo kunnen klanten zelf hun uitgroei bijwerken met de juiste kleur. En hoeven zij niet naar de drogisterij om een pakje haarverf in een verkeerde kleur te kopen. Door deze oplossing te bieden laat de kapsalon zien ook in deze tijd er voor hun klanten te zijn. De klanten zullen op hun beurt sneller terugkeren naar de kapsalon wanneer de crisis voorbij is en zullen deze service ook aanraden aan hun familie en vrienden. En dat kan weer nieuwe klanten opleveren.bob jansen haarverfkit

Thuisgym

Ook de sportscholen hebben een probleem. Naast dat ze dicht zijn zeggen veel klanten hun lidmaatschap op omdat ze niet willen betalen als ze toch niet naar de sportschool kunnen. Begrijpelijk, maar een heel slecht idee. Grote kans dat jouw sportschool op deze manier de crisis niet overleeft en zijn deuren voorgoed zal moeten sluiten. En alleen maar omdat jij die paar tientjes per maand niet wilde betalen. Veel sportscholen hebben daarom hun leden op het hart gedrukt om hun lidmaatschap niet op te zeggen. Daarnaast zijn sportscholen begonnen met het aanbieden van online lessen zodat hun leden toch thuis aan de slag kunnen. En dat terwijl YouTube al vol staat met workouts waar sporters gebruik van kunnen maken. (Een voorbeeldje zie je hier) Toch loont het als sportscholen hun eigen lessen verspreiden onder hun leden. Zo krijgen leden toch waar voor hun geld, kunnen zij verder met hun schema en blijven zij betrokken bij hun sportschool. Ook zijn er sportscholen die hun materialen uitlenen aan leden. Een behoorlijk logistiek concept dat op veel waardering kan rekenen.train4less geeft online bootcamps

Personal shopping

Veel klanten van retailwinkels vinden het nu geen fijn idee om te shoppen. Door het aanbieden van private shopping kunnen klanten een uur lang door de winkel struinen met behulp van een verkoper. Samen worden er setjes gecreëerd passend bij de stijl van de klant. De klant verlaat na een uur voldaan de winkel met een tas vol kleding en verkopers hebben de klant persoonlijk advies kunnen geven wat een positief effect heeft op de klantrelatie.

Een aantal retailers biedt ook een persoonlijke verrassingsbox aan. Klanten geven hun maten door en sturen foto’s mee en de stylist stelt een leuk setje samen. Ook hier zorgt het persoonlijke advies ervoor dat klanten een positieve band krijgen met de winkel en hierna sneller zullen terugkeren.

huis van schagen personal shopping

Lekker thuis uiteten

Het kan je ook niet ontgaan zijn dat restaurants massaal een bezorg/afhaalservice aanbieden. Iets wat wij alleen maar kunnen aanraden. Het vergroot de lokale bekendheid van het restaurant en bezorgt klanten een ‘avondje uit’ gevoel waarna ze het restaurant graag een keer in het echt bezoeken. Daarnaast bieden ook groenteboeren, delicatessenzaken en slagers aan om te bezorgen. Wij proberen deze lokale ondernemers te steunen via ons brengthetthuis concept. Hierop kunnen zij hun eigen webshop starten voor slechts 295,-. Klanten kunnen eenvoudig hun bestelling doen, online afrekenen en ondernemers kunnen overzichtelijk alle bestellingen verwerken.de borrelbox brengt het thuis

Online workshops

Facebook, Instagram en LinkedIn worden op dit moment overspoeld met gratis online workshops, webinars en cursussen. Voor veel ondernemers is dit dé manier om hun dienst aan te bieden. Denk hierbij aan creatieve workshops zoals schrijven, taarten bakken, haken, maar ook workshops gebarentaal, vloggen en mediteren hebben we voorbij zien komen. Natuurlijk was dit leuker geweest op locatie of met een groep, maar met een duidelijke uitleg met behulp van instructievideo’s en het gebruik van Whatsapp- of Facebookgroepen krijgen ook deze ondernemers het voor elkaar om hun klanten te activeren.

zijdewinkel biedt online workshop

Dus…

Met bovenstaande voorbeelden willen we je inspireren om zelf ook te kijken waar voor jou de kansen liggen. Dat kan zijn in het aanbieden van een online versie van je dienst, een bezorgservice of misschien een DIY-pakket zodat je klanten zelf aan de slag kunnen. Blijf in deze tijd zichtbaar. Zorg dat klanten ook nu nog van je op aankunnen. En heb je hulp nodig bij het opzetten van jouw concept? We ondersteunen je graag. Dat kan in een adviserende rol, maar ook uitvoerend natuurlijk.

Van ondernemer tot ondernemer, succes en haal eruit wat erin zit!

Auteur:

Als Wouter ergens aan begint, gaan overal lichtjes branden en ziet hij tomeloos veel mogelijkheden. Het kan hem daarbij niet gek genoeg zijn.

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven