9 tips voor meer volgers op jouw LinkedIn bedrijfspagina
Als je nog geen LinkedIn bedrijfspagina opgezet hebt, lees dan eerst deze whitepaper door. Dat is namelijk een fijne handleiding om de basis van jouw persoonlijke- en bedrijfsprofiel neer te zetten. Als jouw LinkedIn bedrijfspagina in de basis al staat, dan nemen we je in deze blog graag mee de diepte in. Aan de hand van onderstaande 9 tips kun jij het aantal volgers van jouw LinkedIn bedrijfspagina flink doen stijgen:
1. Werkzaam bij
Zorg dat iedere medewerker op zijn of haar profiel instelt dat ze bij jouw bedrijf werken. Het juiste bedrijfsaccount (met logo) moet daar dus tevoorschijn komen. Zo zien hun profielbezoekers dat ze werkzaam zijn bij bedrijf X, waarnaar ze door kunnen klikken. En het uit interesse gaan volgen.
2. Uitnodigen
Laat paginabeheerders hun connecties uitnodigen om de bedrijfspagina te volgen. Dat doe je in de beheerdersweergave, rechtsbovenin bij ’tools voor beheerders’. Iedere maand krijgt een bedrijfspagina 100 credits toegewezen, Dat is een totaal voor de pagina, dus voor alle paginabeheerders tezamen. Het is dus handig om niet zomaar mensen aan te klikken, maar zorgvuldig te kijken naar wie het meest waarschijnlijk is om jouw pagina te volgen. Mocht iemand de uitnodiging accepteren, dan krijg je diens credit weer terug en kun je daarvan dus weer iemand anders vragen.
3. Personeelsbijdragen
Ieder bedrijf heeft goud in handen, hoe groot of klein het ook is. De personen binnen de organisatie hebben namelijk door de jaren heen gebouwd aan een netwerk, wat nu erg goed van pas komt. Wanneer iemand een bericht over het bedrijf deelt, is het namelijk handig om naar de pagina door te linken of die te vermelden. Dat leidt tot meer paginabezoeken en veelal dus meer volgers!
4. LinkedIn stories
Een gloednieuwe functie die onder actieve leden al tot hevige discussies leidt: LinkedIn stories. Nederland mag sinds mei 2020 als eerste gebruikmaken van deze functie die zich nog in de testfase bevindt. We kennen de stories natuurlijk van Instagram, Facebook en tegenwoordig zelfs Whatsapp. LinkedIn heeft het in een vergelijkbare vorm gegoten en doelt erop dat gebruikers meer de persoon achter de professional laten zien.
Hoewel je helaas niet de bedrijfspagina in je story kan vermelden, kun je het natuurlijk wel benoemen. Deel een relevante story (dat kan alleen vanaf je mobiele app) en verwijs daarin naar je bedrijfspagina. Laat bijvoorbeeld een deel van de nieuwste bijdrage zien en vertel dat het te zien is op (paginanaam).
5. Hashtags
Een eeuwenoude tip: Voeg 3-5 hashtags toe aan je berichten. Op hashtags worden berichten verzameld en gevonden, dus kan iemand van buiten het netwerk jouw berichten ook zien. In een uitzonderlijk geval kan jouw bericht zelfs opgepakt worden door LinkedIn zelf, dat dagelijks de hot topics laat zien. De meest relevante berichten die bij dat topic horen, wat een bericht met slechts twee likes kan zijn, worden getoond. Een creatieve manier van in the picture komen!
6. Groepen
Dat het goed is om collega’s aan te sporen het bedrijf te promoten op LinkedIn, spreekt voor zich. Dat dat naast de tijdlijn ook in groepen kan, weet niet iedereen. Er zijn veel vakinhoudelijke groepen waar je lid van kunt worden en zo informatie te zien die voor jou relevant is. Of zelf die informatie te delen. In dat laatste geval, is het handig om de bedrijfspagina te vermelden, met de boodschap dat op die pagina regelmatig dergelijke berichten verschijnen.
7. Op de site
Waarschijnlijk staan ze al op de site: de icoontjes die naar je social media kanalen verwijzen. Vaak zijn dat echter alleen Facebook, Instagram en een link naar het algemene mailadres. LinkedIn is voor veel zakelijke bezoekers van jouw website een minstens even interessant kanaal, dus voeg die ook toe! Zo ben je weer een stapje dichterbij een grotere groep paginavolgers.
8. E-mail handtekening
Voortbordurend op het toevoegen van een icoon op de website loont het ook om in de standaard e-mailhandtekening een icoontje of link te zetten. Houd altijd in de gaten dat hoe makkelijker je het de ander maakt hoe groter de kans is dat diegene jouw pagina gaat volgen!
9. Business cards
Ben je op een evenement, bij een seminar of sta je in de lift van een kantoor? Grote kans dat je jouw visitekaartje erbij pakt. Daarop staan natuurlijk je naam, functie, bedrijf, email en telefoonnummer. Giet het in de huisstijl en jouw business card is compleet. Compleet? Nee!
Denk ook aan het toevoegen van een LinkedIn logo, met daarachter de bedrijfsnaam waarop je gevonden kunt worden. Of, voor de enthousiastelingen, een QR code die je kunt scannen om direct naar de betreffende LinkedIn pagina te gaan. Zo gaat jouw potentiële klant jou niet alleen bellen of mailen, maar ook volgen op LinkedIn!
Wil je efficiënter met LinkedIn of je andere social media kanalen aan de slag, maar weet je niet hoe? We stellen graag met jou een contentplan op. Neem contact met ons op.
Auteur:
Toe aan een nieuwe propositie of gewoon een verfrissend gesprek? Ik help je graag om je (online) doelen te behalen!
Andere interessante artikelen
De Indrukwekkend Contentkalender (gratis)
De Indrukwekkend Contentkalender (gratis)
Mis je de inspiratie voor je content? Met een contentkalender zijn je social media kanalen zo gevuld!
WordPress Multisite – Beheer meerdere websites
WordPress Multisite – Beheer meerdere websites
Test heel eenvoudig of jouw website en internetverbinding moderne, betrouwbare internetstandaarden gebruiken en dus up-to-date zijn. Er wordt op vier hoofdonderdelen getest.
Drukwerk controleren doe je zo
Drukwerk controleren doe je zo
Om kwalitatief en mooi drukwerk te realiseren welke helemaal aansluit bij de wens van de klant, is het controleren van bestanden van cruciaal belang. Dit nemen we daarom uiterst serieus. In deze blog nemen we je mee in wat er allemaal bij het controleren van drukwerk komt kijken.
Hoe maak je goede foto’s voor je website & social media?
Hoe maak je goede foto’s voor je website & social media?
In deze blog leggen we je uit hoe je het beste foto’s kunt aanleveren voor online gebruik.
‘Indrukwekkend maakt indruk’
‘Indrukwekkend maakt indruk’
We staan op de cover! INTO Business heeft een prachtig interview gerealiseerd waarin Wouter de spijker op zijn kop slaat.
Google afbeeldingen: laat deze kans niet liggen!
Google afbeeldingen: laat deze kans niet liggen!
Zoeken in Google kan niet alleen aan de hand van tekst, maar ook door een afbeelding te uploaden! Lees hier over de voordelen van Google Afbeeldingen.