Tippie van ons
Tippie van ons

Facebooktip: Zo kijk je mee met je concurrenten

Zou je willen dat je kon zien hoe je concurrenten adverteren op Facebook? Op hun Facebookpagina lijkt het alsof ze alleen leuke berichtjes plaatsen, maar wie weet hoe zij hun klanten daadwerkelijk bereiken? Facebook weet dit allang, maar ook jij kunt hier nu informatie over vinden.

In het kader van transparantie heeft Facebook een aantal veranderingen doorgevoerd in het advertentieprogramma. Zo kun je nu zien welke advertenties er draaien bij je klanten. Dit bekijk je via de Advertentiebibliotheek. Tik de naam van je concurrent in of een onderwerp en vind je concurrenten. Je kunt nu precies zien welke teksten en afbeeldingen ze gebruiken in hun advertenties.

Advertentie bibliotheek facebook

 

Of ga naar de Facebookpagina van je concurrent en bekijk bij paginatransparantie welke advertenties er draaien. 

facebook paginatransparantie

Wat kun je hiermee? 

Het meest interessante om te weten is natuurlijk de doelgroeptargeting, maar helaas die is niet te zien. Ook kun je niet zien wat de resultaten zijn en welke advertentie het beste heeft gepresenteerd. Hiervoor zul je toch echt zelf aan de slag moeten met een a/b test. Je kunt de advertenties wel meenemen in je concurrentieanalyse. Welke tone of voice gebruikt je concurrent en wat voor type afbeeldingen worden er ingezet? Neem niet klakkeloos de advertenties over, maar wees kritisch. Denk jij dat de advertenties passen bij jullie doelgroep of slaat je concurrent de plank mis?

Let op: Bij politieke organisaties en ‘onderwerpen van belang’ kun je alle advertenties tot 7 jaar geleden wel terugzien. Zowel de actieve als inactieve. Ook de kosten en het bereik van de advertentie worden getoond en je kunt zelfs de targetinggegevens inzien. Dit doet Facebook onder andere om nepnieuws tegen te gaan. 

Dus…

Dankzij de Advertentiebibliotheek kun je nu ook de Facebook advertenties van je concurrenten inzien. Neem dit vooral mee in je concurrentieanalyse en gebruik het in je voordeel. 

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven