Magento 1 End of life – Wat betekent dit voor mijn webshop?
Onlangs is bekendgemaakt dat Magento 1 vanaf juni 2020 definitief “end-of-life” wordt. Dit houdt in dat er geen nieuwe updates meer komen voor het platform en dat Magento volledig overgaat naar Versie 2. Heb je een Magento 1 webshop, dan blijft deze nog een periode draaien. Het komende jaar worden er nog security updates uitgebracht. Op 1 juni 2020 komt deze ondersteuning te vervallen. We beantwoorden hieronder enkele veelgestelde vragen.
Wat is Magento 2?
Magento is een van de e-commerce systemen waarmee je een webshop kunt beheren. In 2008 verscheen de eerste versie. In 2015 werd Magento 2 gelanceerd. Deze versie is gebruiksvriendelijker en sneller dan versie 1. Daarnaast is deze ook geschikt voor de grotere webshops. In 2020 vervalt Magento 1.
Kan ik overstappen van Magento 1 naar Magento 2?
Magento 2 is een compleet nieuw platform gebaseerd op een nieuwe code. Hierdoor is het niet mogelijk om simpelweg een update van 1 naar 2 uit te voeren. Een Magento 2 webshop moet je opnieuw bouwen.
Omdat Magento 2 zo verschillend is van versie 1, moeten developers zichzelf opleiden om hiermee te leren werken. Zoals je begrijpt is er op dit moment nog een tekort aan developers die met Magento 2 kunnen omgaan. Webbureaus moeten kiezen of ze voor Magento 2 gaan en hun mensen hiervoor intern gaan opleiden of dat ze kiezen voor een ander e-commerce platform.
Ik heb een Magento 1 webshop, wat nu?
Heb je een Magento 1 webshop dan zal ook jij jezelf de vraag moeten stellen naar welk platform je straks overgaat. Hoe dan ook zal de site opnieuw gebouwd moeten worden.
Er zijn genoeg alternatieven voor een Magento 1 webwinkel waaronder het vertrouwde WooCommerce op een WordPress platform.
Dus…
- 1 juni 2020 houdt Magento 1 op te bestaan, er komen dan geen security updates meer.
- Een Magento 1 webshop moet voor die tijd overstappen op een nieuw webshopplatform.
- Naast Magento 2 zijn er ook andere alternatieven voor een e-commerce systeem zoals WooCommerce van WordPress.
Meer weten? Wij helpen graag met het uitzoeken van je e-commerce wensen. Neem contact op en kom eens langs!
Auteur:
Deze digitale duizendpoot weet alles over websites én online marketing. Hans-Peter is twee in één. Vandaar de dubbele naam.
Andere interessante artikelen

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content
Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen
In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.
Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen
Ieder jaar is het laatste kwartaal de periode waar in de e-commerce de hoogste omzetten worden behaald. Dit komt grotendeels door de feestdagen in de maand december. Dus… bedankt Sinterklaas en de Kerstman! Het is dus belangrijk dat we voor de feestdagen een effectieve e-mailcampagne opzetten. Hoe je dat het beste kunt doen, lees je in deze blog!

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden
Héél lang geleden, met de opkomst van social media, werd gedacht dat e-mailmarketing verleden tijd zou zijn. Nou… niet helemaal. Sterker nog, e-mail is één van de belangrijkste kanalen voor veel bedrijven en organisaties en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. In deze blog lees je hoe je jouw e-mailstrategie helemaal future-proof maakt!

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven
Drukwerk is een effectief communicatiemiddel waarmee je een blijvende indruk maakt. Maar hoe duurzaam zijn die flyers en visitekaartjes eigenlijk? Wij liepen naar de afdeling Offline Communicatie en stelden deze vraag aan projectmanager Edwin van der Loo. Met 30 jaar ervaring in de grafische industrie, weet hij alles te vertellen over de duurzaamheid van drukwerk.