Onze 5 favoriete WordPress plug-ins
WordPress plug-ins zijn kleine stukjes software die de functionaliteit van je WordPress site verder uitbreiden. Omdat elke website andere behoeftes en wensen met zich mee brengt, zijn deze functionaliteiten niet in de kern van WordPress inbegrepen. Sommige WordPress gebruikers hebben weinig plug-ins nodig, andere websites maken er veelvuldig gebruik van. Er is werkelijk overal een plug-in voor te vinden: plug-ins die spam voorkomen, plug-ins waarmee je Google Maps kunt integreren, rating systemen, social media plug-ins, SEO plug-ins, enzovoorts. Onderstaand de meest gebruikte plug-ins door Indrukwekkend.
1. Gravity Forms
Gravity Forms is een plug-in voor contactformulier(en). Gebruik je deze plug-in, dan worden de gegevens die iemand invult naar je e-mailadres gestuurd én op je website opgeslagen. Het aardige aan Gravity Forms is dat echt iedereen ermee kan werken. Een beetje website heeft een contactformulier en dat mag vandaag de dag geen moeilijk technisch ding meer zijn. Met Gravity Forms kun je dat allemaal zelf, zonder technische kennis. Indrukwekkend levert elke website op met een al voorbereid eenvoudig contactformulier.
2. Yoast SEO
De Yoast SEO plug-in is sinds 2010 dé plug-in voor SEO binnen WordPress. Yoast SEO bevat een groot aantal geavanceerde functies die je de controle geven over de SEO van je website. Alle instellingen staan voor 99% van de websites al goed, maar het zoekmachine vriendelijk maken van een website is maar 1 kant van de SEO plug-in. We kunnen de plug-in ook gebruiken om de zichtbaarheid van je website te verbeteren.
3. WPML
Duitsland, Engeland, Nederland, China. Als je de wereld wilt veroveren, dan biedt WordPress genoeg mogelijkheden om taaldrempels te slechten. WordPress wordt standaard in 1 hoofdtaal geïnstalleerd, maar dat kun je naar meerdere talen uitbreiden. Er zijn meerdere plug-ins die je website kunnen vertalen naar andere talen, maar de plug-in WPML (WordPress Multi Language Plug-in) is veruit de beste en meeste gebruikte binnen WordPress. Een meertalige website biedt een aantal interessante voordelen, zie ons blog De voordelen van een meertalige website.
4. WP-Rocket
Bij Indrukwekkend weten we dat snelheid één van de belangrijkste eisen is van een website, zoals ons artikel Je website Indrukwekkend snel in slechts 4 stappen laat zien. Omdat de aandachtsboog van bezoekers steeds korter wordt, moeten website steeds sneller worden. De gebruikservaring verbetert enorm en het is ook een service die je aan hoort te bieden. Een ander voordeel is dat de vindbaarheid van je website door zoekmachines verbeterd wordt. Er zijn verschillende WordPress plug-ins die dit voor je doen, maar degene die er voor ons met kop en schouders bovenuit steekt is: WP Rocket.
5. Smush-it Pro
Niets is zo vervelend voor je online bezoeker als een trage website. Wanneer je alleen al de afbeeldingen op je website optimaliseert zal je website een stuk sneller worden. Bezoekers haken af bij een trage website en blijven langer hangen op een snelle website. Daarom is een snelle website vele malen succesvoller. Smush-it Pro is zeer gebruiksvriendelijk. Met 1 druk op de knop optimaliseer je alle afbeeldingen op je website. Dit resulteert in een verbeterde gebruikerservaring en heeft een positief effect op jouw affiliate marketing resultaten.
Vragen?
Zijn er technische punten waar je hulp bij kunt gebruiken? Laat het ons weten, we ondersteunen je graag.
Auteur:
Alex is onze webbouwer en een échte teamplayer. Of het nu om werk of privé gaat, hij is altijd fanatiek!
Andere interessante artikelen
See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie
See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie
Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!
6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf
6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf
De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie
Dé verwachte trends voor 2024
Dé verwachte trends voor 2024
Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?
10 tips voor het creëren van boeiende social media content
10 tips voor het creëren van boeiende social media content
Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.
De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen
De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen
In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!
Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.
Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.
Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.