Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Wat kost een website? Wat kost een auto!

Een van de meest gehoorde vragen die wij krijgen is ‘Wat kost een website van Indrukwekkend eigenlijk?’ Op die vraag kunnen we nooit een eenduidig antwoord geven. Het berekenen van de kosten van een website kun je vergelijken met de kosten van een nieuwe auto of de prijs van een huis. De kosten zijn voor iedereen anders en hangen samen met je wensen en budget. In deze blog gaan we dieper in op de kosten van een website.

Googlen naar de kosten van een website heeft geen zin

Ook in Google wordt veel gezocht naar ‘kosten website’ of ‘wat kost een website?’. Dit is verspilde moeite. Alhoewel je dankzij die zoekopdracht waarschijnlijk wel op deze blog terecht gekomen bent. Wat je beter kunt doen is eerst alle wensen voor je website op een rijtje zetten.

1. Wat is het doel van je website?

Start met jezelf af te vragen of je een nieuwe website nodig hebt, of een webshop met betaalmogelijkheden. Een webshop kost vaak 2x zoveel als een website. De complexiteit van een webshop maakt dat deze in prijs duurder is dan een ‘gewone’ website.

2. Wil je een maatwerk design of een template website?

Bij het inventariseren van de kosten voor een website is de volgende vraag die je van ons krijgt of je een uniek design op maat wil laten ontwikkelen of dat de website ook gebouwd mag worden met behulp van een template.

In het eerste geval gaan de vormgever en webdeveloper met jou om tafel zitten om de wensen voor het design te inventariseren. Daarna wordt het design op maat vormgegeven. Wanneer het design is goedgekeurd gaat een front-end developer het design omzetten in HTML en CSS en wordt dit geïntegreerd in een functionele website. Je begrijpt dat hier meer uren in gaan zitten, waardoor een website op maat vaak 4x zoveel kost als een template website.

Een template is niet persé een slechte oplossing. Met een template kan een webbouwer relatief snel een huisstijl verwerken in het bestaande design. Dit scheelt veel uren. Heb je een budget lager dan €3.000,- dan adviseren wij een template website. Bij een template moet je soms wel consessies doen omdat niet alles meer mogelijk is.

3. Welke opties wil je?

Hoe meer opties op je auto, hoe hoger de prijs. Dit geldt ook voor de functionaliteiten op je website. Heb je een eenvoudige website nodig met teksten en afbeeldingen en misschien nog een optie om een formulier in te vullen? Dan is dat een stuk voordeliger dan een website waarbij er diverse koppelingen moeten worden gemaakt om video’s op te halen, cursussen weer te geven of een kalenderfunctie toe te voegen.

Je website is klaar en nu?

Bij de oplevering van je website is de software voorzien van de laatste technische updates. Door regelmatig onderhoud uit te laten voeren, voorkom je dat je website tegen problemen aanloopt, ineens offline is of wordt gehackt. De beveiligingsupdates, back-ups van bestanden en updates van plugin’s gaan allemaal niet vanzelf. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om dit niet te doen, maar als je auto voor de APK moet dan sla je dit ook niet over toch? Wanneer je een goede website hebt wilt je dit ook zo houden. Je kunt bij ons zelf kiezen voor welk onderhoudspakket je gaat en wij geven je hier natuurlijk een eerlijk advies in.

DUS…

We hebben nu geen direct antwoord gegeven op je vraag, maar zoals beloofd ben je nu wel een stuk wijzer over de kosten die komen kijken bij het maken van een website. Beantwoord voor jezelf onderstaande vragen en kom dan bij ons terug voor een vrijblijvende offerte. Zo kunnen wij je verwachtingen beter managen en een passend voorstel doen.

  1. Wat is het doel van de website?
  2. Wil je een maatwerk design of voldoet een template ook?
  3. Welke opties wil je?
  4. Hoeveel budget wil je investeren in je website?

Kom je er niet uit? We helpen je graag om je wensen en mogelijkheden in kaart te brengen.

Auteur:

Alex is onze webbouwer en een échte teamplayer. Of het nu om werk of privé gaat, hij is altijd fanatiek!

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven