Succescase
Van idee naar impact.
Een complete festivalbeleving voor Logmotion
Het A naar B Festival in beweging
Voor Logmotion mochten we meewerken aan het A naar B Festival, een evenement dat scholieren en werkzoekenden in contact brengt met potentiële werkgevers en opleiders. Ons doel? Een compleet pakket aan visuele en digitale middelen ontwikkelen dat niet alleen aanspreekt, maar ook effectief bijdraagt aan het succes van het festival en ervoor zorgt dat zoveel mogelijk jongeren en werkzoekenden een goed beeld krijgen met wat er voor ze mogelijk is in de toekomst.
Een greep uit onze werkzaamheden
- Strategische sessie
- Bedenken van een pakkende slogan
- Geheel nieuwe landingspagina
- Spandoeken, grote borden, rolbanners en flyers
- Unieke en kleurrijke vormgeving
Opdrachtgevers
Van logo tot een
functionele website
Het project begon met het ontwerp van een nieuw logo voor het A naar B Festival. Dit logo moest niet alleen de essentie van het evenement vangen, maar ook een herkenbare en professionele uitstraling hebben en de doelgroep aanspreken. Vanuit die basis hebben we de festivalwebsite ontwikkeld. Hier kunnen bezoekers eenvoudig navigeren en hebben scholen en werkzoekenden de mogelijkheid om zich direct aan te melden.
Campagnes en zichtbaarheid
Om het bereik van het festival verder te vergroten, hebben we een gerichte online marketingcampagne opgezet. Met zorgvuldig afgestemde SEA- en socialmediacampagnes wisten we extra aanmeldingen binnen te halen en de zichtbaarheid van het festival te vergroten. Maar daar bleef het niet bij. Wij geloven in de kracht van de combinatie.
Print en festivalmaterialen
Naast de digitale promotie hebben we ook het ontwerp en de productie van diverse fysieke promotiematerialen verzorgd. Denk aan posters en flyers om het festival lokaal te promoten, maar ook festivalbandjes, tasjes en beachflags die tijdens het evenement voor een herkenbare sfeer zorgden.
De kracht van de combinatie
Logmotion kreeg met onze hulp een complete en consistente uitstraling voor het A naar B Festival. Voor zowel offline bij eerste logo-idee tot online met de website en online-marketingcampagne, wij zorgden ervoor dat alles op elkaar aansloot en het evenement een onuitwisbare indruk achterliet.
We kijken terug op een succesvolle editie van het Van A naar B Festival, mede mogelijk gemaakt door de fijne samenwerking met marketingbureau Indrukwekkend. Van de eerste brainstormsessie tot de uitvoering stonden zij altijd klaar om met ons mee te denken en te ondersteunen. Dankzij hun creativiteit en hun vermogen om onze visie te vertalen, hebben we een fantastisch en succesvol evenement neergezet. Indrukwekkend heeft voor ons bewezen een betrouwbare en vooral betrokken partner te zijn. We kijken uit naar de verdere samenwerking.
Cynthia Boorsma, Eventmanager RPA NHN.
Het Van A naar B Festival aan de Dudokweg in Heerhugowaard was een ambitieus project, maar dankzij de geweldige inzet van Indrukwekkend werd het een enorm succes. De samenwerking was uitstekend, flexibel en professioneel. Van social media campagnes, visuele content tot beachflags: alles was tot in de puntjes verzorgd en werkte perfect samen om een breed publiek te bereiken en te enthousiasmeren. We hebben deze editie al met ze geëvalueerd en kijken uit naar de volgende editie die we ook weer samen gaan oppakken!
Danica Zewald, Projectmanager Logmotion & Nuclear Academy
Het resultaat?
Veel meer aanmeldingen dan waar in eerste instantie rekening mee werd gehouden, heel veel enthousiaste bedrijven die al hebben aangegeven volgend jaar weer mee te willen doen. Maar bovenal hebben heel veel jongeren in beweging gebracht en de kans kunnen geven om potentiële werkgevers te ontmoeten. We gaan ervan uit dat we hiermee een positieve bijdrage hebben geleverd aan de toekomst van veel jongeren.
Voor ons was het heel leuk om vanaf niets, het festival vorm te mogen geven. We zijn gestart met het ontwikkelen van het logo waar alle sectoren in verwerkt zijn. Van daaruit zijn we verder gegaan met meedenken over de invulling en aankleding van het evenement. Met dit fantastische resultaat. Op naar de volgende editie.
Edwin Uitterdijk, Projectmanager en Michel Dekker, Creatie