Succescase
Altijd het glas(vezel) halfvol
KPN NetwerkNL
KPN NetwerkNL (voorheen: Reggefiber) en Indrukwekkend zijn ongeveer tegelijk begonnen en vanaf het prille begin bij elkaar betrokken geweest. We kunnen stellen dat beide bedrijven elementair zijn geweest in elkaars groei en we tot de dag van vandaag een fijne samenwerking hebben.
Een greep uit onze werkzaamheden
- Direct mail
- Relatiegeschenken in de vorm van scheppen, paraplu’s, rolletjes pepermunt etc
- Groeipapier en nog veel meer drukwerk
- Voorraadbeheer en opslag
Opdrachtgever
Even terug naar de start
Toen Reggefiber in 2007 begon, was één van de primaire doelstellingen om op den duur zo veel mogelijk huishoudens in Nederland aan te sluiten op glasvezel. Daarvoor was communicatie nodig; heel veel communicatie, naar nog meer huishoudens. Een vereiste was dan ook dat die communicatie zo efficiënt mogelijk moest zijn. De vraag was: “hoe kunnen we dit doen?” Wij zeiden: “met ons!”. Het begin van een lange, succesvolle en vooral leuke samenwerking.
Planning is key
Het belangrijkste onderdeel is de planning. Die planning, per plaats, stuurt niet alleen de marketeers en de aannemers aan, maar ook ons. Wij weten, door de informatie die de collega’s van KPN NetwerkNL in het CRM plaatsen, namelijk precies hoe ver zij zijn in het aanlegproces.
Daardoor weten wij welk drukwerk (promotioneel of informatief) we kunnen gaan vormgeven en kunnen gaan produceren. Daarnaast weten we ook exact wanneer we het drukwerk bij de huishoudens en bedrijven moeten bezorgen, dus gebruiken we deze datum om een backplanning te maken. Op die manier valt alles keurig netjes op het juiste moment op de juiste deurmat.
25 triljard rolletjes pepermunt
Dat klinkt misschien een beetje ingewikkeld zo, maar we zijn inmiddels ruim 20 miljoen poststukken en een kleine 25 triljard rolletjes pepermunt verder, dus het is eigenlijk heel simpel; het werkt!
Onze campagnemanagers Frank en Edwin zijn proactief bezig met heel veel gebieden tegelijk en ook vanuit KPN NetwerkNL is de conclusie duidelijk: Indrukwekkend heeft zijn efficiënte meerwaarde voor alle betrokkenen inmiddels ruimschoots bewezen.
Weer een speelveld er bij
Wouter, de accountmanager en Frank, de projectmanager gaan inmiddels als team Glasvezel door het leven, omdat zij door de intense samenwerking met KPN NetwerkNL er een soort specialisme bij hebben gekregen.
Dat is kenmerkend voor de rol van Indrukwekkend: wij voeren niet alleen uit, maar denken integraal mee met de kennis zoals die zich bij de klant bevindt.
Elke dag waarop waarop klanten moeten wachten op de aanleg van glasvezel is er één te veel, zal ook KPN beamen. Daarom kregen we de opdracht om ‘groeikaartjes’ te maken. Simpelweg is een groeikaart een kaart gemaakt van gerecycled papier met zaadjes erin. Deze kan geplant worden in een potje of direct in de tuin afhankelijk van de zaadjes die in de kaart verwerkt zijn. De groeikaart bevat bloemzaadjes, groentezaden of zaadjes van kruiden. Frank lichtte deze groeikaartjes al eerder toe in een blog.
KPN NetwerkNL is al vanaf het begin een tevreden klant van Indrukwekkend. En niet voor niets! Het kleine, hechte team zie ik als een verlengstuk van onze communicatieafdeling. Zij ontzorgen ons in het productieproces van diverse mailingen en drukwerk, en voeren DTP werkzaamheden uit op bestaande communicatiemiddelen.
Zo zijn wij in staat om tijdig en op het juiste moment met onze klanten te communiceren. En welke deadline we ook hebben; ze denken mee in het vinden van de beste oplossing voor onze klant. En natuurlijk geldt zoals in alle relaties ‘zonder wrijving, geen glans’.
Samen zijn we altijd op zoek naar hoe wij kunnen optimaliseren in een steeds veranderende markt.
Sandra van Daatselaar