Succescase
KTI als werkgever op de kaart zetten
Een duurzame samenwerking
KTI staat bekend als dé specialist in duurzame installaties. Hun focus ligt op het verduurzamen van woningen voor woningcorporaties door middel van het installeren van warmtepompen, zonnepanelen en elektrische kookvoorzieningen. Daarnaast nemen ze de communicatie met huurders grotendeels uit handen van de corporaties. Duurzaamheid staat centraal in al hun projecten, zelfs als het gaat om communicatie.
Een greep uit onze werkzaamheden
- Nieuwe website
- Vernieuwde huisstijl en logo
- Online Marketing
- Arbeidsmarktcommunicatie
- Productie van werkkleding
- Diverse drukwerk materialen
- Belettering van wagenpark en pand
Opdrachtgever
Hoe zijn we begonnen?
KTI kwam bij ons terecht nadat de directeur ons werk had gezien en spontaan contact met ons opnam. Het doel van onze samenwerking was om KTI professioneel te presenteren aan toekomstig personeel. Hoewel er genoeg opdrachten waren, was er een tekort aan technisch personeel. In twee jaar tijd was het bedrijf gegroeid van 15 naar 30 medewerkers, deels dankzij onze samenwerking en samenwerking met Selectie.
Onze werkwijze
We zijn begonnen met een strategische sessie om het verhaal van het bedrijf, de doelen en ambities en de kern- en merkwaarden vast te stellen. Vervolgens hebben we de propositie en positionering bepaald en het marketingcommunicatieplan uitgewerkt. Dit alles werd creatief vertaald naar vormgeving en middelen, met een specifieke focus op arbeidsmarktcommunicatie.
Wat doen we nu op het gebied van Online Marketing?
Inmiddels zijn we een belangrijke partner geworden voor KTI waarin Melanie wekelijks content plaatst op de social mediakanalen en we actief online campagnes inzetten als er weer een specifieke functie vrij komt. Ook hebben we een interactief dashboard gebouwd waarin we alle resultaten samen kunnen voegen. Hierdoor behouden wij zelf het overzicht van alle relevante analytics en is het voor de klant ook mogelijk om altijd up-to-date resultaten te bekijken. Uiteraard spreken we aan de hand van het dashboard maandelijks de resultaten door.
De samenwerking met Mark
Het enthousiasme en de slimheid van Mark van KTI werkten aanstekelijk en motiveerde ons om naar het hoogst haalbare te streven. Hij verwachtte initiatief van ons, zodat hij ruimte had voor de corebusiness van KTI. Inmiddels pakken zijn nieuwe collega’s werkzaamheden met ons op, maar met behoud van dezelfde cultuur. Duurzaamheid blijft een belangrijk aspect van onze samenwerking.
Jouw toegangspoort tot installatietechniek
Technisch personeel voor de installatietechniek is schaars, daarom besloot KTI een opleidingsschool op te zetten. De KTI Academy heeft als insteek leren door te doen en biedt een breed scala aan opleidingen. De veelzijdigheid van de opleidingsschool moest een gezicht krijgen in de vorm van een logo, dat aanvullend op de huisstijl kan worden gebruikt. Vorm, kleur en typografie sluiten aan bij het doel van de school en de corporate huisstijl.