Succescase
De BOLdwaze Banendagen van PepsiCo
Hoe al onze diensten samenkwamen
Als je het hebt over de kracht van de combinatie, dan heb je het over dit geweldige project! Toen de vraag werd gesteld vanuit de chipsfabriek in Broek op Langedijk hoe we op een goede manier nieuwe mensen konden vinden voor de 11 openstaande vacatures, werden we meteen enthousiast.
We zijn gelijk aan de slag gegaan met een gezamenlijke brainstorm gezien we kort de tijd hadden om alles neer te zetten. Al snel kwamen we tot de conclusie dat een aantal inhouse ‘banendagen’ het antwoord was op deze vraag!
Een greep uit onze werkzaamheden
- Strategische sessie
- Bedenken van een pakkende slogan
- Meta campagne
- Geheel nieuwe landingspagina
- Spandoeken, grote borden, rolbanners en flyers
- Unieke en kleurrijke vormgeving
Opdrachtgever
Een sterke strategie
Samen met Ruben en Charis van PepsiCo hebben we een doordachte strategie ontwikkeld om de wervingscampagne te ondersteunen.
Als grapje benoemden we dat BOLdwaze Banendagen de perfecte slogan zou zijn. En dat hebben we nooit meer losgelaten. Met als centraal thema de nieuwe slogan werd een strategisch plan opgesteld om zowel online als offline kanalen in te zetten om de doelgroep te bereiken en om natuurlijk zoveel mogelijk aanmeldingen te realiseren. De data voor de banendagen waren geprikt, nu nog potentiële medewerkers vinden!
Een krachtige landingspagina
Om een naadloze en gebruiksvriendelijke ervaring te bieden aan potentiële kandidaten, heeft Alex een speciale campagnewebsite ontwikkeld. Deze website diende als centraal platform waar geïnteresseerden zich konden aanmelden voor de “BOLdwaze Banendagen” en meer informatie konden vinden over de beschikbare vacatures. De website werd zorgvuldig ontworpen met een aantrekkelijk ontwerp gebaseerd op de PepsiCo branding, waardoor bezoekers gemakkelijk door de inhoud konden navigeren en zich gemakkelijk konden aanmelden.
Offline Communicatie
Als je in de regio woont dan ken je zeker de PepsiCo chipsfabriek. Met een druk bereden rotonde voor de deur vol met potentiële werknemers moesten we natuurlijk ook het pand een beetje aankleden. Zo heeft Frank samen met Mark de productie van opvallende spandoeken en borden die rondom het fabriekspand werden geplaatst, evenals de creatie van inpandige signing zoals rolbanners, flyers en posters op zich genomen.
Deze offline materialen werkten samen met de online componenten om de merkzichtbaarheid te vergroten en potentiële kandidaten aan te moedigen om deel te nemen aan de banendagen. Maar zo hebben we ook de huidige werknemers enthousiast gemaakt voor de aankomende banendagen.
Online Marketing
Het online marketing team heeft een strategie ontwikkeld om de campagne onder de aandacht te brengen van potentiële kandidaten. Zo hebben we een gerichte Meta campagne gedraaid in de buurt om mensen te stimuleren om zich aan te melden. Door gebruik te maken van doelgerichte targeting en aantrekkelijke advertentie content, slaagden we erin om een breed publiek te bereiken en het aantal aanmeldingen te verhogen.
Het resultaat
Het is onwijs leuk om al onze diensten in te zetten voor dit leuke project. Maar uiteindelijk moeten die 11 functies wel vervuld worden natuurlijk! Dankzij de gecoördineerde inspanningen op het gebied van online marketing, web development en offline communicatie hebben we een indrukwekkend aantal aanmeldingen gegenereerd voor de “BOLdwaze Banendagen”. In totaal hebben 119 enthousiaste kandidaten zich aangemeld, wat getuigt van het succes van de campagne in het aantrekken van gekwalificeerde talenten. Na een aantal last minute afmeldingen zijn er ruim 100 mensen verdeeld over de 4 dagen door de fabriek geloodst waardoor de vacatures inmiddels bijna allemaal vervuld zijn.
Uiteraard openen er altijd weer nieuwe deuren, dus een volgende editie is zeker niet uitgesloten.
Wat hebben we bereikt:
Dankzij de gecoördineerde inspanningen van al onze disciplines zijn er een groot aantal aanmeldingen gegenereerd.