Succescase
Nieuwe look voor Stichting IJmare en hun 16 scholen
Samen sterk voor goed onderwijs
IJmare is een toonaangevende speler in het openbaar basisonderwijs in de IJmond. Met 16 basisscholen en 350 medewerkers zijn ze een belangrijke werkgever en dragen ze bij aan de ontwikkeling van de regio. IJmare staat voor samen sterk voor goed onderwijs en wordt gekenmerkt door dynamiek, moderniteit en efficiëntie.
Een greep uit onze werkzaamheden
- 18 websites in multisite omgeving
- Nieuwe naam en complete rebranding
- Online marketing voor alle vacatures
- Signing van het hoofdpand en diverse scholen
- 20-jarig jubileum campagnes
- Fotografie en filmen
- Diverse offline middelen
Opdrachtgever
Hoe zijn we begonnen?
Het proces begon met een uitgebreide marktverkenning, waarbij vier potentiële partners werden benaderd voor een presentatie en een antwoord op de uitdagingen van IJmare.
Onze aanpak en enthousiasme overtuigden de directeur, waardoor we werden gekozen als de ideale partner voor dit ambitieuze project.
Het ontstaan van het beeldmerk
De eerste stap in ons traject was de ontwikkeling van een nieuw logo. De iets vettere letter laat de kracht van IJmare zien. De letters van MARE lijken tegen elkaar aan te staan en tonen de verbinding. De IJ houden we open, zodat de toegankelijkheid van het openbare onderwijs wordt verbeeld.
De I en J kun je zien als twee personen, heel stilistisch en groot en klein. De letters zijn iets schuin geplaatst, dit geeft dynamiek aan het logo. De kleurstelling en de vliegertjes geven de diversiteit aan van de scholen.
Kracht en warmte, ook dat is IJmare
Ons doel was om als een verlengstuk van het interne team van IJmare te fungeren, met een naadloze integratie en een diepgaand begrip van hun visie en doelstellingen. We wilden niet alleen voldoen aan hun huidige communicatiebehoeften, maar ook proactief meedenken en nieuwe mogelijkheden verkennen.
Het nut van een huisstijlhandboek
Als wij de vraag krijgen om een huisstijl aan te pakken maken we altijd een huisstijlhandboek. Dit is essentieel om de stijl overal consistent door te voeren. Je hebt dan een naslagwerk waar je altijd op terug kunt vallen.
Kleurrijk en organisch
De huisstijl van IJmare bestaat uit een aantal basiskleuren. Deze kleuren zijn allemaal toegepast in het logo. Dit kleurverloop is onderdeel van de basis van de huisstijl. Tevens zijn er een drietal organische vormen bedacht. Deze mogen afzonderlijk worden gebruikt. Maar ook kunnen deze worden gecombineerd met een beeld.
Organische vormen
Een indrukwekkend pakket aan werkzaamheden
In nauwe samenwerking met het team van IJmare hebben we een uitgebreide reeks projecten gerealiseerd om hun externe communicatie naar een hoger niveau te tillen.
Van het ontwikkelen van 19 websites in een geïntegreerde multi site-omgeving tot het bedenken van een frisse nieuwe naam en het ontwerpen van een opvallend logo en huisstijl. We hebben de volledige online aanwezigheid van IJmare vernieuwd, inclusief tekstredactie, online marketing voor vacatures en zelfs het verzorgen van de belettering van het hoofdkantoor en verschillende scholen.
Dat was een persconferentie waard
Ook hebben we een reeks creatieve campagnes bedacht en uitgevoerd, waaronder een viering van hun positieve beoordeling door de onderwijsinspectie en het 20-jarig jubileum. We hebben ook de introductie van de nieuwe naam vastgelegd in een levendige persconferentie, gefilmd met de enthousiaste participatie van leerlingen.
De kracht van de combinatie
Het succes van dit project was te danken aan een divers team binnen Indrukwekkend, bestaande uit Hans-Peter, Alex, Edwin, Melanie, Sannah, Michel, Mark, Frank, Stefan en Ron, die elk hun unieke expertise en creativiteit hebben bijgedragen. Dat noemen wij nou de kracht van de combinatie.
De samenwerking met IJmare is buitengewoon boeiend en uitdagend, vanwege de diversiteit aan communicatievraagstukken en -middelen. We zijn dankbaar voor het wederzijdse respect en vertrouwen, waardoor we een echt partnerschap hebben kunnen vormen en samen tot geweldige resultaten zijn gekomen.
Ron, accountmanager Indrukwekkend
Indrukwekkend kenmerkt zich door een zeer betrokken en servicegerichte houding. Verbinding maken en het echte verhaal van de klant horen vinden zij belangrijk. Indrukwekkend staat open voor feedback en besteedt veel tijd aan het schetsen van wederzijdse verwachtingen. Dit levert vaak een mooi eindproduct op waarin je met recht kunt zeggen: indrukwekkend!
Martijn, Bestuurder bij IJmare