Succescase
Zaanstad 50 Jaar
Een Evenwichtige stad in beeld
Bij de Gemeente Zaanstad streven ze ernaar om een evenwichtige en toekomstbestendige stad te zijn, met voldoende diversiteit in werkgelegenheid, voorzieningen en inwonersgroepen. De focus ligt daarbij op het innemen van een relevante positie binnen de metropoolregio, waarbij ze starten vanuit de kracht van de stad en haar inwoners.
Een greep uit onze werkzaamheden
- Ontwikkeling van het logo “Zaanstad 50 Jaar”
- Creatie van een iconenset
- Ontwerp van een header afbeelding
- Opstellen van een stijlgids en toolkit voor externe partijen
Opdrachtgever
Het proces
Het doel van dit project was om het jubileumjaar 2024 van Zaanstad te vieren en onder de aandacht te brengen bij de inwoners en ondernemers.
Ze wilden de huisstijl aanvullen met flexibele elementen die een beroep doen op de rijke geschiedenis en veelzijdigheid van de stad.
Kick-off
We zijn gestart met een kick-off meeting waarbij het idee werd gepitched door Wouter. Vervolgens heeft Michel de uitvoering op zich genomen, terwijl Edwin de planning bewaakte.
Het 50 jaar Zaanstad logo
Het logo representeert Zaanstad. De identiteit en de samenleving. Wanneer je goed kijkt zie je verschillende Zaanse elementen in het logo terugkomen.
De Zaan, de inwoners, de bekende geveltjes. Maar ook de bruggen over de Zaan en de verbinding tussen de gemeente en de inwoners, de multiculturele samenleving en de bedrijvigheid.
De stad versierd
Om de stad en haar inwoners en ondernemers te stimuleren om ook aandacht te geven aan Zaanstad 50 jaar is er een handige toolkit samengesteld.
Hierin is de huisstijl goed neergezet en zijn de regels gekaderd.
Zo kunnen de ondernemers zelf promotionele artikelen bestellen in de juiste huisstijl. Ook kunnen ze gratis A3 posters ophalen bij de gemeente en hebben wij zelf al een aantal mooie artikelen mogen verzorgen die nu de stad sieren, zoals; beachflags, driehoeksborden, posters en banners.
Indrukwekkend heeft met haar team de veelzijdigheid van Zaanstad kunnen vangen in haar ontwerpen voor ons jubileumjaar. Hun werkwijze is vlot en professioneel. Het contact met Indrukwekkend is persoonlijk én prettig. Het logo is inmiddels overal in Zaanstad te zien op vlaggen, borden en in al onze 50 Jaar Zaanstad uitingen.
Vincent van der Horst, Communicatie adviseur