Succescase
Zaanstad mantelzorg campagne
Ondersteuning voor zorgverleners
Mantelzorg is een onmisbare, maar vaak onzichtbare pijler in onze samenleving. In samenwerking met gemeente Zaanstad hebben we mantelzorgcampagnes opgezet om deze essentiële zorgverleners te erkennen en ondersteunen. Ons doel was tweeledig: bewustwording creëren onder mantelzorgers en hen aanmoedigen om de nodige ondersteuning te zoeken.
Een greep uit onze werkzaamheden
- Strategische sessie
- Bedenken van een pakkende slogan
- Geheel nieuwe landingspagina
- Spandoeken, grote borden, rolbanners en flyers
- Unieke en kleurrijke vormgeving
Opdrachtgever
Strategie en uitvoering
We begonnen met een grondige briefing en ontwikkelden vervolgens een concept dat aansloot bij de doelstellingen van de campagne. Daarnaast hebben we de visuele elementen, inclusief fotografie en vormgeving, zorgvuldig gepland en uitgevoerd om het gewenste sentiment over te brengen.
Samenwerking
Door nauw samen te werken met de gemeenten, hebben we de middelen en campagnes geoptimaliseerd en afgestemd op de lokale behoeften. Regelmatige evaluaties en bijsturingen hebben bijgedragen aan het succes van de campagnes.
De respons was zo goed dat wij ook in het nieuwe jaar deze campagne mogen voortzetten. Uiteraard steken we de campagne dan in een nieuw creatief jasje!
Impact en resultaten
De campagnes hebben tastbare resultaten opgeleverd. Het aantal aanvragen voor mantelzorgwaardering is significant toegenomen, en de bezoekersaantallen op de speciaal ontworpen campagnepagina’s waren aanzienlijk hoger tijdens de looptijd van de campagnes. Bovendien hebben we waardevolle inzichten verkregen over de doelgroep, wat de gemeenten in staat stelt om de ondersteuning voor mantelzorgers te verbeteren.
Het is ontzettend gaaf als een project niet alleen succesvol is, maar ook harten raakt en levens verbetert. De mantelzorgcampagne is zo’n project waar de echte beloning niet alleen zit in het behalen van de doelstellingen, maar ook de positieve impact op de samenleving is.
Wouter den Bakker, directeur Indrukwekkend
Indrukwekkend heeft de gemeente vanaf de start van de waarderingscampagne goed begeleid en is in staat geweest mee te bewegen met ons. Dit is de 2e campagne die zij hebben ontwikkeld. Ook wij als gemeente hebben veel geleerd van de doelgroep, het effect van de campagne en met name de jongeren bereiken over het onderwerp mantelzorg was en is een grote uitdaging.
Het team dacht goed mee om zaken scherp te krijgen en vervolgens in verschillende creatieve uitingen te vertalen. Geen makkelijke klus, maar wel een hele geslaagde samenwerking!
Liesbeth van Meurs, communicatieadviseur, opdrachtgever gemeente Zaanstad