072 562 54 82

Inhoudsopgave

Ieder moment van het jaar kun je natuurlijk een magazine lanceren, maar voor sommige branches werkt de ene maand net iets beter dan de andere. Check hieronder wanneer het voor jouw branche een goed moment is.

September

De maand september is een goede maand voor middelbare scholen om hun brochures aan andere basisscholen aan te bieden. Veel ouders zijn aan het begin van het schooljaar al bezig met de vervolgopleiding voor hun kroost. Wil je extra opvallen tussen de brochures? Kies dan voor een magazine en vul deze met leuke verhalen en informatie over de school. Zo krijgen ouders en leerlingen een goed beeld van je school.

Oktober

Misschien weet je dit wel als je Loods 5 fan bent, oktober is in de woonbranche uitgeroepen tot woonmaand. Dit is de maand waarin we weer gaan cocoonen en het binnen gezellig willen maken. Een goed moment om je woonassortiment onder de aandacht te brengen. Een mooi woonmagazine wordt vaak langer bewaard en door meerdere mensen gelezen.

Net als de seizoenen leeft ook het interieur mee op de warme en koude dagen van het jaar. Het uitgeven van een woonmagazine hoef je dus zeker niet te beperken tot oktober. Start ieder seizoen met je eigen magazine en voorzie je fans van wooninspiratie.

November

Wie lag er vroeger niet te wachten tot dat dikke magazine van die ene speelgoedwinkel op de mat plofte zodat je eindelijk je lijstje voor Sinterklaas kon maken. Ook nu zijn de speelgoedmagazines nog populair. Zelfs Bol.com is overstag gegaan en heeft zijn eigen catalogus op de markt gebracht.

Maar ook de speelgoedmagazines vol gadgets voor volwassenen zijn niet aan te slepen tijdens de feestdagen. Speel in deze editie ook in op kortingsdagen zoals Black Friday en Cyber Monday.

Landt je magazine pas in december op de mat dan heb je eigenlijk de (stoom)boot gemist.

Januari

Na al het geweld tijdens de feestdagen zijn we toe aan lekker rustig op de bank zitten met een tijdschrift. Me-time, gezond eten, lekker sporten, januari is het moment om een healthy magazine op de mat te laten landen.

En we verlangen naar de zomer natuurlijk, dus kom maar op met die vakantiebestemmingen.

Juli

De vakantieperiode komt eraan. Wil je deze zomer onder de aandacht blijven met je merk? Dan is een vakantie-doe-boek de manier om in de vakantiekoffer mee te gaan. Een ludieke manier om het contact met je klanten/fans te onderhouden.

Voor iedere branche een goed moment

Zoals je ziet is er voor bijna elke branche wel een goed moment om een magazine te lanceren. Wil je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten, werken aan je branding en op een laagdrempelige manier contact zoeken met je potentiële klanten dan is een magazine een effectief communicatiemiddel. Maar hoe zet je deze dan goed in? Nou zo. We kunnen je daarnaast ondersteunen met de inhoud, vormgeving en productie van je magazine.