Even de diepte in
Even de diepte in

5 redenen waarom wij voor WooCommerce kiezen

Binnen Indrukwekkend is WordPress al vele jaren onomstreden. Voor websites, maar zeker ook voor webshops. Met ons zijn er dan ook vele klanten overgestapt van Magento naar WordPress. Deze trend kwam eerder al aan het licht in een blog van onze developer Hans-Peter.

Het content management systeem (CMS) WordPress is uit te breiden met WooCommerce wanneer je een webshop wilt ontwikkelen. Dat biedt verschillende gemakken die we graag even kort toelichten. Dit zijn de vijf belangrijkste redenen om voor een WooCommerce webshop te kiezen:

1. Gebruiksgemak

WooCommerce is een plugin die speciaal ontwikkeld is voor WordPress en dus profiteert van het feit dat gebruikers in veel gevallen al bekend zijn met het systeem. De productpagina’s zijn in feite een extensie van de ingebouwde pagina’s van WordPress. Als de basis van WordPress je bekend is, kun je makkelijk een eigen webshop beheren met WooCommerce. De leercurve is minimaal. En als je toch ergens tegenaan loopt waar je zelf niet uitkomt, dan helpen wij je natuurlijk graag verder.

2. Lage kosten

Dit kan een lastig argument zijn, omdat sommige mensen zullen zeggen dat “hosted carts” zoals Magento of Shopify niet zo duur zijn vergeleken met self-managed webshops. Maar als een WooCommerce shop op de juiste manier wordt opgebouwd, zijn de operationele kosten veel lager. Enthousiaste Magento gebruikers zullen beweren dat ze qua kosten concurrerend zijn, maar ontwikkeling en onderhoud is vrij complex en daardoor ook prijzig.

3. Goed schaalbaar

Het fijne is dat er niet alleen plugins zijn voor WordPress, maar ook voor WooCommerce. Bovendien is het een fabeltje dat een webwinkel met deze webshop-plugin maar een paar honderd producten zou kunnen bevatten. De reden waarom sommige e-commerce websites met WooCommerce traag worden, is niet de hoeveelheid producten, maar een mindere hosting. Er zijn veel voorbeelden van Nederlandse webshops met 10.000+ producten en een goede hosting, die prima draaien.

4. Zoekmachineoptimalisatie

Omdat WooCommerce is gebouwd in WordPress kun je gebruikmaken van eindeloos veel SEO mogelijkheden, door b.v. de Yoast-plugin te installeren. Combineer dit met een betrouwbaar thema en snelle webhosting, zodat je WooCommerce shop alles heeft wat nodig is om goed te scoren in zoekmachines.

5. Aanpassingsmogelijkheden

Hoewel alle e-commerce systemen aanpassingsmogelijkheden bieden, kan geen enkel systeem concurreren met de smeedbaarheid van WooCommerce. Naast de meer dan 500 officieel beschikbare plugins zijn er nog tientallen third-party ontwikkelaars die je kunnen helpen om een webshop te bouwen die in alle opzichten aan je wensen voldoet.

Dus…

WooCommerce heeft niet voor niets het grootste e-commerce marktaandeel. Het maakt het makkelijker dan ooit tevoren om je eigen webshop te bouwen en te beheren. Het is de ideale oplossing voor starters, omdat het de opzetkosten omlaag haalt zonder te compromitteren op efficiëntie. Kortom, als je nog een e-commerce platform zoekt, dan zit je zeker goed met WooCommerce.

Mocht je ergens tegenaan lopen, laat het ons dan weten. We helpen je graag! Met onze jarenlange ervaring hebben we met succes vele webwinkels gelanceerd. Wordt die van jou de volgende?

Auteur:

Alex is onze webbouwer en een échte teamplayer. Of het nu om werk of privé gaat, hij is altijd fanatiek!

Andere interessante artikelen

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Omdat mobiel verkeer steeds meer toeneemt op websites is het enorm belangrijk dat je website of webwinkel mobielvriendelijk is.

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Website performance en beveiliging zijn twee belangrijke aandachtspunten wanneer wij een website ontwikkelen. Nieuwe technologieën kunnen een positieve impact op de veiligheid en prestaties van websites hebben.

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Ieder moment van het jaar kun je natuurlijk een magazine lanceren, maar voor sommige branches werkt de ene maand net iets beter dan de andere. 

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

Download onze infographic om in één oogopslag te zien waar de bekende kleuren voor staan. Handig om eens door te nemen, maar ook erbij te pakken wanneer je met vormgeving aan de slag gaat.

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Wat is het verschil tussen gestreken en ongestreken papier? Wat zou je het beste kunnen toepassen in jouw drukwerk producten? Dat lees je allemaal in deze blog!

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Bied jij hetzelfde als je concurrenten of heb je een verdedigbaar concurrentievoordeel? Een moeilijke vraag, die we in deze blog voor jou behandelen. Lees meer in dit artikel.

Terug naar boven