Even de diepte in
Even de diepte in

5 redenen waarom wij voor WooCommerce kiezen

Binnen Indrukwekkend is WordPress al vele jaren onomstreden. Voor websites, maar zeker ook voor webshops. Met ons zijn er dan ook vele klanten overgestapt van Magento naar WordPress. Deze trend kwam eerder al aan het licht in een blog van onze developer Hans-Peter.

Het content management systeem (CMS) WordPress is uit te breiden met WooCommerce wanneer je een webshop wilt ontwikkelen. Dat biedt verschillende gemakken die we graag even kort toelichten. Dit zijn de vijf belangrijkste redenen om voor een WooCommerce webshop te kiezen:

1. Gebruiksgemak

WooCommerce is een plugin die speciaal ontwikkeld is voor WordPress en dus profiteert van het feit dat gebruikers in veel gevallen al bekend zijn met het systeem. De productpagina’s zijn in feite een extensie van de ingebouwde pagina’s van WordPress. Als de basis van WordPress je bekend is, kun je makkelijk een eigen webshop beheren met WooCommerce. De leercurve is minimaal. En als je toch ergens tegenaan loopt waar je zelf niet uitkomt, dan helpen wij je natuurlijk graag verder.

2. Lage kosten

Dit kan een lastig argument zijn, omdat sommige mensen zullen zeggen dat “hosted carts” zoals Magento of Shopify niet zo duur zijn vergeleken met self-managed webshops. Maar als een WooCommerce shop op de juiste manier wordt opgebouwd, zijn de operationele kosten veel lager. Enthousiaste Magento gebruikers zullen beweren dat ze qua kosten concurrerend zijn, maar ontwikkeling en onderhoud is vrij complex en daardoor ook prijzig.

3. Goed schaalbaar

Het fijne is dat er niet alleen plugins zijn voor WordPress, maar ook voor WooCommerce. Bovendien is het een fabeltje dat een webwinkel met deze webshop-plugin maar een paar honderd producten zou kunnen bevatten. De reden waarom sommige e-commerce websites met WooCommerce traag worden, is niet de hoeveelheid producten, maar een mindere hosting. Er zijn veel voorbeelden van Nederlandse webshops met 10.000+ producten en een goede hosting, die prima draaien.

4. Zoekmachineoptimalisatie

Omdat WooCommerce is gebouwd in WordPress kun je gebruikmaken van eindeloos veel SEO mogelijkheden, door b.v. de Yoast-plugin te installeren. Combineer dit met een betrouwbaar thema en snelle webhosting, zodat je WooCommerce shop alles heeft wat nodig is om goed te scoren in zoekmachines.

5. Aanpassingsmogelijkheden

Hoewel alle e-commerce systemen aanpassingsmogelijkheden bieden, kan geen enkel systeem concurreren met de smeedbaarheid van WooCommerce. Naast de meer dan 500 officieel beschikbare plugins zijn er nog tientallen third-party ontwikkelaars die je kunnen helpen om een webshop te bouwen die in alle opzichten aan je wensen voldoet.

Dus…

WooCommerce heeft niet voor niets het grootste e-commerce marktaandeel. Het maakt het makkelijker dan ooit tevoren om je eigen webshop te bouwen en te beheren. Het is de ideale oplossing voor starters, omdat het de opzetkosten omlaag haalt zonder te compromitteren op efficiëntie. Kortom, als je nog een e-commerce platform zoekt, dan zit je zeker goed met WooCommerce.

Mocht je ergens tegenaan lopen, laat het ons dan weten. We helpen je graag! Met onze jarenlange ervaring hebben we met succes vele webwinkels gelanceerd. Wordt die van jou de volgende?

Auteur:

Alex is onze webbouwer en een échte teamplayer. Of het nu om werk of privé gaat, hij is altijd fanatiek!

Andere interessante artikelen

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk. Daardoor zal jij 80% minder inzicht krijgen in je data. Lees hier wat je nu moet doen!

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Om een project te laten slagen is er veel toewijding nodig. Niet alleen van Indrukwekkend, maar ook zeker van de opdrachtgever. Omvangrijke projecten pakken we dan ook aan via een sprint. Maar hoe werkt dit precies in de praktijk en wat zijn de voordelen van deze werkwijze?

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

Of je de nieuwsbrief nu wekelijks, maandelijks of misschien sporadisch verstuurd, bij iedere nieuwsbrief heb je een doel. Om dat doel te bereiken hebben onze experts hun best practices gebundeld.

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Vanaf 2023 mogen plastic en papieren bekers met een plastic coating niet meer gebruikt worden. Maar wat is het alternatief voor de wegwerp-koffiebeker?

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Komt je nieuwsbrief in de spam terecht? Voeg deze DNS-records toe aan je domein en verklein de kans dat jouw nieuwsbrief in de spamfolder terecht komt.

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Omdat mobiel verkeer steeds meer toeneemt op websites is het enorm belangrijk dat je website of webwinkel mobielvriendelijk is.

Terug naar boven
Voordat je weggaat

In onze maandelijkse nieuwsbrief ontvang je:

  • Frisse ideeën op het gebied van social media;
  • Advies op maat van onze professionals;
  • Feiten en nieuwtjes over strategie, offline communicatie, websites, online marketing.