back to top

Werkwijze

Als één van de eerste klanten van Indrukwekkend is Mercer typerend voor onze werkwijze: proactief zijn, meedenken, nuchter en creatief te werk gaan en een langdurige relatie opbouwen waarin wederzijds vertrouwen in elkaars mogelijkheden de basis is.

Onze vormgevers hebben er plezier in om te spelen met de internationale huisstijlrichtlijnen en het vertalen daarvan naar de Nederlandse markt is een steeds terugkerende uitdaging.

Mercer placemat

Uitdagingen

Maar wij leggen de lat graag wat hoger voor onszelf, bijvoorbeeld door de huisstijlelementen op een dusdanige en goed passende manier terug te laten keren, dat het veel efficiënter wordt om middelen als enveloppen te produceren. Voor Mercer betekent dat een reële kostenbesparing. Voor ons betekent dat we extra eer uit ons werk halen.

De webshop die wij voor Mercer hebben ingericht, maakt het eenvoudig om verschillende locaties binnen de Benelux van briefpapier, ordners, visitekaartjes, brochures en andere middelen te voorzien. Terwijl onze studio maatwerk levert in de vorm van infographics, banners, placemats of de complete aankleding van een kantoor, inclusief bestickering.

Kauwgom

Dat het kauwen van kauwgom een positief effect heeft op het geheugen en de concentratie, dat wisten ze bij Mercer ook en daar wilden ze iets mee. De actualiteit vroeg echter om een uitleg van de veranderingen in het pensioenlandschap. De combinatie van die twee in het pakje kauwgom met 12 verfrissende pensioen uitdagingen is natuurlijk fantastisch. Om die geit had Mercer trouwens niet gevraagd; daar kwam onze vormgever Mark ineens mee op de proppen. Leek hem wel geinig.

Case Manager:

Ik heb elke dag contact met Mercer, dat maakt onze relatie vrij intensief. Maar of ik nu contact heb Bart-Jan, het hoofd marketing Europa, of met Joost de marketing business manager in Oslo: het gaat altijd vlot en soepeltjes. We verstaan elkaar letterlijk en figuurlijk heel erg goed en begrijpen snel van elkaar wat de wensen zijn, wat er kan en wat er niet kan. Dat maakt dat we snel kunnen schakelen en onze vormgever weer rap los mag op de vertaling van de internationale huisstijlrichtlijnen. Dat is voor mij zo'n beetje het mooiste wat er is.