Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

De beste hosting voor je WordPress website

Je WordPress website moet op een server staan waardoor die 24/7 beschikbaar is voor je bezoekers, dat is logisch. Maar welke hosting provider moet je nu kiezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel ervaring opgedaan met het beheren van websites en de hosting omgevingen die daarbij horen. Hierdoor hebben we een behoorlijke ervaring opgedaan met verschillende hostingpartijen. Voor ons is het belangrijkste dat we een goede relatie hebben opgebouwd met de partijen waar we de diensten afnemen. Op die manier kunnen we je het beste adviseren en het snelste inspelen op wensen of problemen.

Wat is een server?

Een server is een gewone computer die op een speciale plaats 24 uur per dag aanstaat en niets anders doet dan webpagina’s laten zien.

Shared hosting

De goedkoopste oplossing voor het hosten van je site is “shared hosting”. Deze manier is zo voordelig omdat je website met heel veel andere websites op 1 server staat.

Het voordeel hiervan is dat de kosten voor de server gedeeld worden over alle andere websites. Waardoor het een voordelige optie is.

Het nadeel is dat door het delen van de server je website heel traag kan worden. De sites op een gedeelde server zijn niet goed ingericht om grote hoeveelheden bezoekers te ontvangen. Een grote hoeveelheid bezoekers zorgt er dus voor dat de site traag wordt. En een trage site zorgt ervoor dat je niet goed bereikbaar bent en dat klanten afhaken. Zonde!

Goedkope hosting partijen knijpen je websitesnelheid

Hele grote, goedkope hosting partijen maken gebruik van een speciale techniek om ervoor te zorgen dat ze hier geen last van hebben. Als jouw website groeit en meer bezoekers ontvangt “knijpen” ze je websitesnelheid. De aanvullende diensten om de snelheid te verhogen zijn duur en de service is slecht. Zo slecht, dat je waarschijnlijk weg gaat. En dat is precies hun bedoeling. Huh?

Op deze manier houden ze alleen sites op de server over die weinig verkeer ontvangen zodat alle sites redelijk snel blijven. Er zitten vervolgens duizenden van deze low traffic sites op 1 server.

Wanneer wel shared hosting?

Wij maken voor (sommige) klanten ook nog steeds gebruik van shared hosting. We schatten samen in hoe groot het verkeer is, hoe complex de site in elkaar zit en hoe snel de site moet zijn. Heb je bijvoorbeeld een webwinkel? Dan zal shared hosting zelden toereikend zijn.

De site wordt geplaatst op een shared server waarbij wij zelf precies weten welke andere websites erop gehost worden. Hierbij beperken we het aantal sites per server en passen we de capaciteit van de server aan indien nodig. Zo voorkomen we uitval. Voor onze shared hosting maken we gebruik van Siteground.

VPS hosting

In de “goeie ouwe tijd” was de enige mogelijkheid om op een andere manier je website te hosten, een zogenaamde “dedicated server” te gebruiken. Hiermee had je dan de volledige capaciteit van de server tot je beschikking en had je dus van niemand anders last. Het probleem hierbij is dat je dan dus met niemand de kosten kunt delen, terwijl je zelden de volledige capaciteit van de server nodig hebt.

Voordeel

Tegenwoordig is een veelgebruikte oplossing om te kiezen voor een VPS (Virtual Private Server). Het is nu namelijk mogelijk om met speciale software de computer als het ware in stukken te delen. Je kunt dus op die manier gebruik maken van een stukje van een server, maar je hebt hierbij geen last van andere websites die je website vertragen.

Nadelen

Hoewel de kosten van een VPS lager zijn dan van een complete eigen server, zijn ze uiteraard wel hoger dan de kosten van shared hosting. Een ander nadeel kan zijn dat omdat je de capaciteit van de server verdeeld over verschillende gebruikers, het gedeelte dat jij gebruikt langzamer KAN zijn dan op een shared hosting. Gemiddeld genomen zal hij echter wel (veel) sneller zijn. Wat ook te maken heeft met de kwaliteit van de gebruikte server. Deze is vaak moderner.

Voor onze VPS hosting maken we gebruik van SAVVII WordPress VPS hosting.

Modernere oplossingen

Inmiddels ontstaan er oplossingen op de enorme platformen van bijvoorbeeld Google en Amazon. Deze partijen hebben zo verschrikkelijk veel capaciteit in serverruimte beschikbaar, dat ze die inmiddels ook aan kunnen bieden voor andere doeleinden dan waarvoor ze ooit bedacht zijn.

Het grote geheim hierachter is dat er hosting aangeboden kan worden die nu een behoorlijk onbeperkte capaciteit ter beschikking hebben, waarbij betaald moet worden voor het gebruik er van. Dat levert als resultaat op dat de snelheid van je site er enorm op vooruit gaat.

Er zijn nog niet veel aanbieders die hiervan gebruik maken, omdat dit een zeer specifieke techniek is, die heel anders werkt dan de traditionele manier van werken.

Wij werken nu samen met Kinsta voor het hosten op deze manier. Al onze nieuwe websites worden op deze manier gehost. Het fijne aan Kinsta is dat ze 24/7 support hebben, ongelofelijk goed zijn ingespeeld op ontwikkelaars en een vreselijk goede snelheidswinst opleveren.

Dus…

De beste hosting voor je WordPress website hangt af van de capaciteit die je nodig hebt.

Zoek je een voordelige server en heb je weinig bezoekers dan is een shared hosting optie geschikt. Kies hierbij niet voor de goedkoopste partij. Dan lever je namelijk in op snelheid, gebruiksvriendelijkheid en service en loop je klanten mis. Doordat wij bij shared hosting zelf de server beheren kunnen we garanderen dat je website probleemloos kan draaien.

Heb je een webwinkel, een ingewikkelde site en/of veel bezoekers dan bieden wij twee opties.

  • VPS, waarbij er een deel van de server gereserveerd wordt voor jou.
  • Of serverruimte met een onbeperkte capaciteit, waarbij je betaald voor wat je gebruikt en de snelheid van je site flink verbetert.

Wil je weten welke manier van hosten bij jouw WordPress website past? Neem dan contact met ons op. In een adviesgesprek inventariseren we wat er nodig is om jouw site 24/7 probleemloos te laten draaien.

 

Auteur:

Deze digitale duizendpoot weet alles over websites én online marketing. Hans-Peter is twee in één. Vandaar de dubbele naam.

Andere interessante artikelen

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Ieder jaar is het laatste kwartaal de periode waar in de e-commerce de hoogste omzetten worden behaald. Dit komt grotendeels door de feestdagen in de maand december. Dus… bedankt Sinterklaas en de Kerstman! Het is dus belangrijk dat we voor de feestdagen een effectieve e-mailcampagne opzetten. Hoe je dat het beste kunt doen, lees je in deze blog!

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

Héél lang geleden, met de opkomst van social media, werd gedacht dat e-mailmarketing verleden tijd zou zijn. Nou… niet helemaal. Sterker nog, e-mail is één van de belangrijkste kanalen voor veel bedrijven en organisaties en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. In deze blog lees je hoe je jouw e-mailstrategie helemaal future-proof maakt!

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

Drukwerk is een effectief communicatiemiddel waarmee je een blijvende indruk maakt. Maar hoe duurzaam zijn die flyers en visitekaartjes eigenlijk? Wij liepen naar de afdeling Offline Communicatie en stelden deze vraag aan projectmanager Edwin van der Loo. Met 30 jaar ervaring in de grafische industrie, weet hij alles te vertellen over de duurzaamheid van drukwerk.

Terug naar boven