Tippie van ons
Tippie van ons

Dé tip voor meer volgers op Facebook

Yes, je hebt je Facebook pagina aangemaakt. Laat die volgers maar komen, denk je nu. Toch kan het even duren voor je begint te groeien in het aantal fans en soms lijkt dit met een slakkengangetje te gaan. Ineens zie je een advertentie voorbij komen over het kopen van Facebook volgers. Voor €20,- heb je al 2.000 volgers. Dat ziet er goed uit! NIET DOEN! Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook. Ook in het geval van volgers kopen levert het je zelfs minder op dan je van tevoren had gehoopt. Maar hoe vergroot je dan wel het aantal Facebook volgers? We vertellen het je vandaag.

Laat je niet verleiden tot het kopen van volgers.

Nadat je €20,- hebt afgerekend stromen de volgers binnen. Voor je het weet zit je op de 2.000. Maar als je goed kijkt naar de profielen zie je dat dit allemaal nepprofielen zijn. Ze zijn buitenlands, bevatten geen informatie en ze reageren ook op geen enkel bericht. Nu heb je 2.000 volgers, maar 0 interactie. Als je onze blog over het Facebook algoritme hebt gelezen weet je dat dit narigheid gaat opleveren. Door de lage interactie met je berichten denkt Facebook dat je pagina niet relevant is voor je doelgroep en laat deze als sanctie je berichten nog minder vaak aan je fans zien. Alle effort die je nu nog stopt in je Facebookpagina is zinloos. Zonde.

Is er een andere manier om supersnel aan volgers te komen.

Ja, die is er. Maar ook deze heeft nadelen. Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen. De Like&Win acties. Je geeft een mooie prijs weg en vraagt of gebruikers je pagina willen liken en het bericht willen delen zodat nog meer mensen de winactie voorbij zien komen. Ook hier merk je een stijging in het aantal fans. Maar behoren deze mensen ook echt tot jouw doelgroep? Helaas niet altijd. Het zijn voornamelijk mensen die met meerdere winacties tegelijk meedoen en nadat de actie voorbij is je pagina weer disliken of niet reageren op de berichten die je plaatst. Ook hier krijg je vanuit Facebook weer de sanctie opgelegd dat je blijkbaar geen relevante content plaatst en word je daarom minder getoond.

Maar wat kun je dan wel doen om meer volgers op je Facebook- of Instagrampagina te krijgen?

Geduld. Het laten groeien van je volgers is net als vissen. Je hebt het juiste aas nodig en een flinke portie geduld. Het aas is in dit geval de content op de pagina. Deze schrijf je voor de doelgroep. Welke informatie over jouw product zoeken zij? Waar liggen hun behoeftes? Daar baseer je je content op. Komen er likes op je bericht? Top! De personen die je bericht liken kun je uitnodigen. Klik op het aantal likes van je bericht en er verschijnt een pop-up waarin je kunt zien wie er al fan is van de pagina en wie je nog kunt uitnodigen. Deze groep heeft veel meer waarde voor je pagina dan volgers die je koopt of wint. Ze hebben namelijk al affiniteit getoond met je bedrijf.

how-to facebook volgers uitnodigenhow to facebook volgers uitnodigen via likes

Heb je nog niet zoveel Facebook volgers dan kun je de berichten ook promoten in een ‘betrokkenheidscampagne’ op Facebook. Deze stel je in via het advertentie menu van Facebook. Selecteer de interesses van jouw doelgroep en promoot het bericht voor een bepaalde tijd. Of nog beter! Installeer de Facebook pixel en bereik je bestaande websitebezoekers en mensen die hierop lijken!

Groeien op Facebook en Instagram kan nog steeds, maar je moet hier wel serieus werk van maken. Voor niets gaat de zon op.

Weet je niet waar je moet beginnen met een knallende contentstrategie? Hier geef ik je 49 contentideeën voor social media

Auteur:

Sarina pakt het liefst alles aan, of het nu om werk of sport gaat. Gelukkig is ze daardoor multi-inzetbaar op online marketinggebied.

Andere interessante artikelen

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Dit jaar echt aan de slag met content? Begin dan met een goede kalender! We delen onze up-to-date contentkalender en kennis over online marketing graag, dus meld je aan voor het contentspreekuur! Nu slechts €160,- ex btw.

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Bekijk deze tips om meer uit jouw (blue monday) thuiswerkdag te halen. Je krijgt meer werk gedaan en hebt meer plezier!

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

Bij indrukwekkend zijn we heel hard aan het werk om al onze websites op het nieuwe Gutenberg platform aan te kunnen bieden. Maar wat is Gutenberg?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

A goal without a plan is just a wish. Door je doelen SMART te formuleren heb je veel meer kans op succes.

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheid van een website heeft bij ons altijd meegespeeld. Toen we jaren geleden onze eerste websites maakten op de zolderkamer, publiceerde de Nederlandse Overheid al de eerste richtlijnen waaraan hun websites zouden moeten voldoen.

Waar kan ik eten bestellen?

Waar kan ik eten bestellen?

Waar kan ik eten bestellen?

Waar kan ik eten bestellen?

Zet een flyer in om de mensen in jouw buurt te vertellen dat er bij jou besteld kan worden.

Terug naar boven