Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Direct mail? Ja-Ja!

Voor veel bedrijven is direct mail een uitstekende weg om (letterlijk) met hun boodschap binnen te vallen. De laatste jaren valt er steeds minder post op de deurmat. Tegelijkertijd blijkt keer op keer uit onderzoek dat de brievenbus nog steeds als autoriteit gezien wordt. Ook direct mail krijgt de nodige aandacht en weet dat doorgaans goed vast te houden. De tijden van direct mail zijn dus nog lang niet voorbij, mits je het juist inzet. Daar gaat het namelijk nog te vaak fout.

Start een succesvolle direct mail campagne

Hoe stel je opvallende direct mails op die goed scoren? Zet een stap in de juiste richting aan de hand van deze tips:

#1 Met de deur in huis vallen

Kom meteen ter zake. Ga voor overzichtelijke, duidelijke vormgeving waarbij de boodschap die jij over wil brengen direct in het oog springt. Kies daarbij voor één boodschap. Meerdere boodschappen in een direct mail werken verwarrend voor je doelgroep.

#2 Val op

Een direct mail moet meteen opvallen tussen de post. Kies voor een opvallende vorm door middel van stansen, een uniek design of ga voor het verrassingeffect. Hierin zijn onze klapkubussen een groot succes. Maar er zijn nog veel meer opvallende mogelijkheden voor direct mails.originele pop-up kubus als direct mail voor Gomes

#3 Maak nieuwsgierig

56% van de ontvangers opent een direct mail meteen. Hoe zorg je ervoor dat jouw direct mail bij die 56% behoort? Trek de aandacht van de ontvanger door bijvoorbeeld te kiezen voor een gepersonaliseerde envelop. Maak de ontvanger nieuwsgierig naar de inhoud. Dit kan door juist te vermelden wat de ontvanger te wachten staat (hier zit een cadeautje in) of door de kracht van het weglaten: Denk aan een chique zwarte envelop met alleen jouw naam erop in gouden letters. Dit triggert de ontvanger om de direct mail direct te openen.

#4 Beloof of geef iets

What’s in it for them? Tover een lach op het gezicht van de ontvanger door diegene een cadeautje, persoonlijke promocode of uitnodiging te geven. Hoe simpel het ook is, je wil dat het blijft hangen en dat de ervaring positief is! De ontvanger van jouw direct mail voelt zich zo even een V.I.P.

Geef dus geen verkeerde signalen over de inhoud.

#5 In actie komen

16% van de ontvangers onderneemt actie na het zien van een direct mail. Kies voor een duidelijke, simpele call to action, zodat de ontvanger weet wat de volgende stap is. Doe dit bijvoorbeeld met een uitnodiging op locatie, URL, QR code of antwoordformulier. Zo eindigt het contact met jouw doelgroep niet bij de direct mail, maar komen jullie elkaar nog een keer tegen.

valentijn b-klasse gomes

Win de brievenbus

Mocht je een direct mail willen versturen, dan kom je met deze tips een heel eind op weg. Uiteraard helpen we je graag bij het vormgeven, opstellen en versturen. Het is het makkelijkste om even te bellen. Vraag naar Edwin, Dennis of mijzelf. Of neem contact met ons op via de chat.

Auteur:

Frank zorgt er voor dat het bij ons gezellig is, maar ook dat iedereen optimaal kan functioneren. Ook hijzelf, als drukwerkspecialist.

Andere interessante artikelen

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Website performance en beveiliging zijn twee belangrijke aandachtspunten wanneer wij een website ontwikkelen. Nieuwe technologieën kunnen een positieve impact op de veiligheid en prestaties van websites hebben.

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Ieder moment van het jaar kun je natuurlijk een magazine lanceren, maar voor sommige branches werkt de ene maand net iets beter dan de andere. 

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

Download onze infographic om in één oogopslag te zien waar de bekende kleuren voor staan. Handig om eens door te nemen, maar ook erbij te pakken wanneer je met vormgeving aan de slag gaat.

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Wat is het verschil tussen gestreken en ongestreken papier? Wat zou je het beste kunnen toepassen in jouw drukwerk producten? Dat lees je allemaal in deze blog!

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Bied jij hetzelfde als je concurrenten of heb je een verdedigbaar concurrentievoordeel? Een moeilijke vraag, die we in deze blog voor jou behandelen. Lees meer in dit artikel.

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

In de print-wereld vind je veel coderingen van kleuren. Aan het eind van deze blog, weet je de basis over deze coderingen!

Terug naar boven