Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Direct mail? Ja-Ja!

Voor veel bedrijven is direct mail een uitstekende weg om (letterlijk) met hun boodschap binnen te vallen. De laatste jaren valt er steeds minder post op de deurmat. Tegelijkertijd blijkt keer op keer uit onderzoek dat de brievenbus nog steeds als autoriteit gezien wordt. Ook direct mail krijgt de nodige aandacht en weet dat doorgaans goed vast te houden. De tijden van direct mail zijn dus nog lang niet voorbij, mits je het juist inzet. Daar gaat het namelijk nog te vaak fout.

Start een succesvolle direct mail campagne

Hoe stel je opvallende direct mails op die goed scoren? Zet een stap in de juiste richting aan de hand van deze tips:

#1 Met de deur in huis vallen

Kom meteen ter zake. Ga voor overzichtelijke, duidelijke vormgeving waarbij de boodschap die jij over wil brengen direct in het oog springt. Kies daarbij voor één boodschap. Meerdere boodschappen in een direct mail werken verwarrend voor je doelgroep.

#2 Val op

Een direct mail moet meteen opvallen tussen de post. Kies voor een opvallende vorm door middel van stansen, een uniek design of ga voor het verrassingeffect. Hierin zijn onze klapkubussen een groot succes. Maar er zijn nog veel meer opvallende mogelijkheden voor direct mails.originele pop-up kubus als direct mail voor Gomes

#3 Maak nieuwsgierig

56% van de ontvangers opent een direct mail meteen. Hoe zorg je ervoor dat jouw direct mail bij die 56% behoort? Trek de aandacht van de ontvanger door bijvoorbeeld te kiezen voor een gepersonaliseerde envelop. Maak de ontvanger nieuwsgierig naar de inhoud. Dit kan door juist te vermelden wat de ontvanger te wachten staat (hier zit een cadeautje in) of door de kracht van het weglaten: Denk aan een chique zwarte envelop met alleen jouw naam erop in gouden letters. Dit triggert de ontvanger om de direct mail direct te openen.

#4 Beloof of geef iets

What’s in it for them? Tover een lach op het gezicht van de ontvanger door diegene een cadeautje, persoonlijke promocode of uitnodiging te geven. Hoe simpel het ook is, je wil dat het blijft hangen en dat de ervaring positief is! De ontvanger van jouw direct mail voelt zich zo even een V.I.P.

Geef dus geen verkeerde signalen over de inhoud.

#5 In actie komen

16% van de ontvangers onderneemt actie na het zien van een direct mail. Kies voor een duidelijke, simpele call to action, zodat de ontvanger weet wat de volgende stap is. Doe dit bijvoorbeeld met een uitnodiging op locatie, URL, QR code of antwoordformulier. Zo eindigt het contact met jouw doelgroep niet bij de direct mail, maar komen jullie elkaar nog een keer tegen.

valentijn b-klasse gomes

Win de brievenbus

Mocht je een direct mail willen versturen, dan kom je met deze tips een heel eind op weg. Uiteraard helpen we je graag bij het vormgeven, opstellen en versturen. Het is het makkelijkste om even te bellen. Vraag naar Edwin, Dennis of mijzelf. Of neem contact met ons op via de chat.

Auteur:

Frank zorgt er voor dat het bij ons gezellig is, maar ook dat iedereen optimaal kan functioneren. Ook hijzelf, als drukwerkspecialist.

Andere interessante artikelen

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Ieder jaar is het laatste kwartaal de periode waar in de e-commerce de hoogste omzetten worden behaald. Dit komt grotendeels door de feestdagen in de maand december. Dus… bedankt Sinterklaas en de Kerstman! Het is dus belangrijk dat we voor de feestdagen een effectieve e-mailcampagne opzetten. Hoe je dat het beste kunt doen, lees je in deze blog!

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

Héél lang geleden, met de opkomst van social media, werd gedacht dat e-mailmarketing verleden tijd zou zijn. Nou… niet helemaal. Sterker nog, e-mail is één van de belangrijkste kanalen voor veel bedrijven en organisaties en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. In deze blog lees je hoe je jouw e-mailstrategie helemaal future-proof maakt!

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

Drukwerk is een effectief communicatiemiddel waarmee je een blijvende indruk maakt. Maar hoe duurzaam zijn die flyers en visitekaartjes eigenlijk? Wij liepen naar de afdeling Offline Communicatie en stelden deze vraag aan projectmanager Edwin van der Loo. Met 30 jaar ervaring in de grafische industrie, weet hij alles te vertellen over de duurzaamheid van drukwerk.

Terug naar boven