Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Google Ads: Waarom zou je adverteren op je bedrijfsnaam?

Als wij adviseren om een brandingcampagne op Google Ads (voorheen Google Adwords) te starten worden we soms raar aangekeken. Want waarom zou je adverteren op je eigen naam? In dit artikel vind je 4 redenen om vandaag nog een merknaamcampagne te starten. Want adverteren op je eigen merknaam levert je meer op dan je denkt!

1. Concurrenten doen het ook

Je denkt misschien dat je concurrenten niet zullen adverteren op jouw naam, maar uit de praktijk blijkt dit vaker voor te komen dan je denkt. En het is nog lucratief ook. Concurrenten kapen hiermee websitebezoekers en dus klanten weg van jouw website. Om ervoor te zorgen dat je zelf op de 1e positie staat zet je een merknaamcampagne in Google Ads op. En aangezien mensen zoeken naar jou, zullen ze eerder klikken op jouw link dan op die van je concurrent. Hierdoor krijg je een hogere CTR (Click Trough Rate), stijgt je kwaliteitsscore en daalt de score van je concurrent. Het gevolg is dat je concurrenten meer moeten betalen voor een websitebezoeker. Met een branded campagne in je Adwords account ontmoedig je je concurrenten om op jouw merknaam te adverteren!

Mag je van Google Ads adverteren op de naam van concurrent?

Je mag adverteren op de merknamen van concurrenten zolang je de naam niet vermeld in je advertentietekst. Let dus even op als je gebruikt maakt van responsieve zoekwoorden met de {keyword:} functie.

2. Je krijgt meer bezoekers.

En nee, die krijg je niet alleen omdat je betaald voor je Google ads. Dit komt ook doordat je Google advertenties invloed hebben op je organische zoekresultaten en directe websitebezoekers. Google zelf bevestigde dit in diverse onderzoeken. Het inzetten van Google Ads zorgt dus ook voor meer verkeer op je website via de organische resultaten en bezoekers die direct terugkeren op je website. Andersom werkt dit trouwens ook. Iedere campagne die je draait heeft invloed op zowel het betaalde als onbetaalde zoekverkeer. Of dit nou een social media campagne is, een open dag of een abri. Wij noemen dit de kracht van de combinatie.

3. Teksten aanpassen

Naast de responsieve tekst die zich aanpast aan het gebruikte zoekwoord kun je ook gebruikmaken van zelfbedachte kopjes in Google Ads account. Deze kopjes kunnen ieder moment van de dag aangepast worden aan acties die je wil communiceren. Heb je een open dag, korting of een andere leuke actie? Zet dit in een van de kopjes, of kies een sitelink of highlight om dit te communiceren en bezoekers direct naar de juiste pagina te leiden. Deze worden vervolgens als advertentie weergegeven.

Google ads aangepaste advertentieteksten

4. Adverteren op je eigen naam binnen Google Ads is heel goedkoop

Google toont graag zo relevant mogelijke advertenties. Aangezien je zoekwoord perfect matcht met het zoekresultaat zullen de kwaliteitsscores bij Google Ads heel hoog zijn. De lage concurrentie zorgt ervoor dat je vaak maar 1 tot 5 ct per bezoeker betaald.

Houdt er wel rekening mee dat ook al zijn de kosten per bezoeker laag, de kosten wel snel op kunnen lopen. Met een kosten per bezoeker van 5 ct, betaalt je alsnog €50,- per maand aan advertentiekosten. Kijk vooral naar het aantal conversies die de advertentie oplevert.

Dus…

Een Google Ads advertentiecampagne op je eigen naam is zeker zinvol. En je kaapt er niet je bezoekers mee weg die anders via Google Search zouden komen.

  • Je claimt de nummer 1 positie in Google Ads en blijft zo je concurrenten voor.
  • Het zorgt voor meer bezoekers via andere kanalen zoals Google Search en het directe verkeer.
  • Je kunt via Google Ads acties communiceren in je advertenties.
  • De kosten per bezoeker zijn heel laag.

Wij zeggen: ‘Doen!’ Wil je meer weten over Google Ads (SEA)? Neem contact met ons op.

Indrukwekkend is ook Google Partner.

Auteur:

Sarina pakt het liefst alles aan, of het nu om werk of sport gaat. Gelukkig is ze daardoor multi-inzetbaar op online marketinggebied.

Andere interessante artikelen

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Ontvang een goed gevulde contentkalender

Dit jaar echt aan de slag met content? Begin dan met een goede kalender! We delen onze up-to-date contentkalender en kennis over online marketing graag, dus meld je aan voor het contentspreekuur! Nu slechts €160,- ex btw.

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Met deze vijf thuiswerktips kom jij blue monday door

Bekijk deze tips om meer uit jouw (blue monday) thuiswerkdag te halen. Je krijgt meer werk gedaan en hebt meer plezier!

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

WordPress: De klassieke editor VS Gutenberg

Bij indrukwekkend zijn we heel hard aan het werk om al onze websites op het nieuwe Gutenberg platform aan te kunnen bieden. Maar wat is Gutenberg?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

Hoe bereik je je marketingdoelen?

A goal without a plan is just a wish. Door je doelen SMART te formuleren heb je veel meer kans op succes.

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheidsrichtlijnen bij Indrukwekkend 

Toegankelijkheid van een website heeft bij ons altijd meegespeeld. Toen we jaren geleden onze eerste websites maakten op de zolderkamer, publiceerde de Nederlandse Overheid al de eerste richtlijnen waaraan hun websites zouden moeten voldoen.

Waar kan ik eten bestellen?

Waar kan ik eten bestellen?

Waar kan ik eten bestellen?

Waar kan ik eten bestellen?

Zet een flyer in om de mensen in jouw buurt te vertellen dat er bij jou besteld kan worden.

Terug naar boven