Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Google Ads: Waarom zou je adverteren op je bedrijfsnaam?

Als wij adviseren om een brandingcampagne op Google Ads (voorheen Google Adwords) te starten worden we soms raar aangekeken. Want waarom zou je adverteren op je eigen naam? In dit artikel vind je 4 redenen om vandaag nog een merknaamcampagne te starten. Want adverteren op je eigen merknaam levert je meer op dan je denkt!

1. Concurrenten doen het ook

Je denkt misschien dat je concurrenten niet zullen adverteren op jouw naam, maar uit de praktijk blijkt dit vaker voor te komen dan je denkt. En het is nog lucratief ook. Concurrenten kapen hiermee websitebezoekers en dus klanten weg van jouw website. Om ervoor te zorgen dat je zelf op de 1e positie staat zet je een merknaamcampagne in Google Ads op. En aangezien mensen zoeken naar jou, zullen ze eerder klikken op jouw link dan op die van je concurrent. Hierdoor krijg je een hogere CTR (Click Trough Rate), stijgt je kwaliteitsscore en daalt de score van je concurrent. Het gevolg is dat je concurrenten meer moeten betalen voor een websitebezoeker. Met een branded campagne in je Adwords account ontmoedig je je concurrenten om op jouw merknaam te adverteren!

Mag je van Google Ads adverteren op de naam van concurrent?

Je mag adverteren op de merknamen van concurrenten zolang je de naam niet vermeld in je advertentietekst. Let dus even op als je gebruikt maakt van responsieve zoekwoorden met de {keyword:} functie.

2. Je krijgt meer bezoekers.

En nee, die krijg je niet alleen omdat je betaald voor je Google ads. Dit komt ook doordat je Google advertenties invloed hebben op je organische zoekresultaten en directe websitebezoekers. Google zelf bevestigde dit in diverse onderzoeken. Het inzetten van Google Ads zorgt dus ook voor meer verkeer op je website via de organische resultaten en bezoekers die direct terugkeren op je website. Andersom werkt dit trouwens ook. Iedere campagne die je draait heeft invloed op zowel het betaalde als onbetaalde zoekverkeer. Of dit nou een social media campagne is, een open dag of een abri. Wij noemen dit de kracht van de combinatie.

3. Teksten aanpassen

Naast de responsieve tekst die zich aanpast aan het gebruikte zoekwoord kun je ook gebruikmaken van zelfbedachte kopjes in Google Ads account. Deze kopjes kunnen ieder moment van de dag aangepast worden aan acties die je wil communiceren. Heb je een open dag, korting of een andere leuke actie? Zet dit in een van de kopjes, of kies een sitelink of highlight om dit te communiceren en bezoekers direct naar de juiste pagina te leiden. Deze worden vervolgens als advertentie weergegeven.

Google ads aangepaste advertentieteksten

4. Adverteren op je eigen naam binnen Google Ads is heel goedkoop

Google toont graag zo relevant mogelijke advertenties. Aangezien je zoekwoord perfect matcht met het zoekresultaat zullen de kwaliteitsscores bij Google Ads heel hoog zijn. De lage concurrentie zorgt ervoor dat je vaak maar 1 tot 5 ct per bezoeker betaald.

Houdt er wel rekening mee dat ook al zijn de kosten per bezoeker laag, de kosten wel snel op kunnen lopen. Met een kosten per bezoeker van 5 ct, betaalt je alsnog €50,- per maand aan advertentiekosten. Kijk vooral naar het aantal conversies die de advertentie oplevert.

Dus…

Een Google Ads advertentiecampagne op je eigen naam is zeker zinvol. En je kaapt er niet je bezoekers mee weg die anders via Google Search zouden komen.

  • Je claimt de nummer 1 positie in Google Ads en blijft zo je concurrenten voor.
  • Het zorgt voor meer bezoekers via andere kanalen zoals Google Search en het directe verkeer.
  • Je kunt via Google Ads acties communiceren in je advertenties.
  • De kosten per bezoeker zijn heel laag.

Wij zeggen: ‘Doen!’ Wil je meer weten over Google Ads (SEA)? Neem contact met ons op.

Indrukwekkend is ook Google Partner.

Auteur:

Sarina pakt het liefst alles aan, of het nu om werk of sport gaat. Gelukkig is ze daardoor multi-inzetbaar op online marketinggebied.

Andere interessante artikelen

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

Download onze infographic om in één oogopslag te zien waar de bekende kleuren voor staan. Handig om eens door te nemen, maar ook erbij te pakken wanneer je met vormgeving aan de slag gaat.

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Wat is het verschil tussen gestreken en ongestreken papier? Wat zou je het beste kunnen toepassen in jouw drukwerk producten? Dat lees je allemaal in deze blog!

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Bied jij hetzelfde als je concurrenten of heb je een verdedigbaar concurrentievoordeel? Een moeilijke vraag, die we in deze blog voor jou behandelen. Lees meer in dit artikel.

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

In de print-wereld vind je veel coderingen van kleuren. Aan het eind van deze blog, weet je de basis over deze coderingen!

Met deze 5 internet feiten steel jij de show

Met deze 5 internet feiten steel jij de show

Met deze 5 internet feiten steel jij de show

Met deze 5 internet feiten steel jij de show

Internet feiten: Wist je dat maar liefst 40% van alles websites draait op WordPress en Google 88 miljard zoekopdrachten per maand verwerkt?

4 manieren waarop je  tijdelijke signing kunt inzetten

4 manieren waarop je tijdelijke signing kunt inzetten

4 manieren waarop je  tijdelijke signing kunt inzetten

4 manieren waarop je tijdelijke signing kunt inzetten

Signing is zo veel meer dan alleen een logo op je pand. Laat je inspireren door onze klanten met deze vormen van tijdelijke signing.

Terug naar boven