Even de diepte in
Even de diepte in

Succesvol een magazine inzetten voor jouw bedrijf

Een magazine wordt al lang niet meer alleen ingezet voor lifestyle-merken. Ook de zakelijke markt ontdekt de voordelen van het inzetten van een magazine. Zo wordt een magazine positiever ontvangen dan andere vormen van offline reclame, omdat het minder als reclame wordt gezien. Op deze manier kun je jouw doelgroep op een laagdrempelige wijze kennis laten maken met jouw bedrijf.

De voordelen van een magazine:

  • De leesduur van een magazine is gemiddeld 25 minuten.
  • Een magazine blijft langer rondhangen en hoe mooier het exemplaar, hoe vaker het bewaard blijft.
  • Doordat het magazine langer blijft hangen wordt deze door meer personen gelezen.

Verhoog de betrokkenheid van je klanten

Lezers van je magazine scoren hoger als het gaat om betrokkenheid ten aanzien van het bedrijf dan niet-lezers. Deze betrokkenheid uit zich in meer vertrouwen, een hogere tevredenheid en een sterker gevoel van binding. Hierdoor zijn relaties eerder bereid om de relatie voort te zetten en minder gevoelig voor alternatieve aanbieders. Daarnaast zijn zij bereid om je eerder aan te bevelen bij anderen.

Verbeter je bedrijfsimago

Een magazine heeft een zeer positief effect op het bedrijfsimago. Dit is een van de redenen dat we dit communicatiemiddel ook hebben ingezet voor het Gymnasium Felisenum. Deze school had een moeilijk, elitair en ‘nerdy’ imago. Met behulp van het magazine hebben we een heel andere kant van de school laten zien. De verhalen in het magazine in combinatie met de frisse nieuwe huisstijl, maakten de school toegankelijker, vriendelijker en leuker! Wil je werken aan je branding, dan is een magazine zeker een interessant marketingmiddel.felisenum schoolmagazine

Krijg nieuwe klanten door het inzetten van een magazine

De attentieduur van een magazine ligt velen malen hoger dan die van een direct mail en is qua levensduur vergelijkbaar met een relatiegeschenk. Deze blijft namelijk gemiddeld 8 maanden bewaard. In de 25 minuten die je doelgroep bezig is met het lezen van het magazine gebeurt er een hoop in hun brein. Zo wordt de duur van de klantenreis versneld en gaat 50% van de lezers over tot actie na het lezen van het magazine. Deze actie varieert van het volgen van het bedrijf op social media tot daadwerkelijk contact opnemen voor het maken van een afspraak.

De do’s en don’ts

Alles valt of staat met de vormgeving, inhoud en afwerking van een magazine. We hadden het al eerder over het bewaren van een magazine. Een magazine kan er nog zo mooi uitzien, wanneer de inhoud vol met reclame of onzinnige content staat wordt het bewaren van het magazine een stuk minder aantrekkelijk. Hetzelfde geldt voor een magazine dat snel kapot gaat. Houd rekening met onderstaande do’s en don’ts bij het maken van je magazine.

Do’s

  • Stel een doel: Wat wil je bereiken met het inzetten van een magazine? Wat moet je doelgroep denken of doen na het lezen? Een marketingmiddel zonder doel is zinloos.
  • Baken je doelgroep af: Hoe duidelijker je weet voor wie je schrijft, hoe gerichter je de content kunt bedenken die aansluit bij je doelgroep.
  • Creëer unieke content: Zorg dat je je klanten iets aanbiedt wat ze nergens anders kunnen vinden. Denk aan tips, tricks en achtergrondinformatie die je niet zomaar aan iedereen geeft, maar alleen aan hun. Wissel informatieve content af met laagdrempelige feel good content. En biedt natuurlijk een unieke aanbieding zodat lezers contact met je opnemen.
  • Je hebt een huisstijl. Gebruik ‘m! Zorg voor een herkenbare ‘smoel’ zodat het magazine goed bij je bedrijf past.

Don’ts

  • Bezuinigen op de kwaliteit van je magazine: Een magazine maken kost veel tijd en inspanning. Het is zonde als je dan kiest voor materiaal dat er goedkoop uitziet en niet lang meegaat.
  • Stockfoto’s gebruiken: Een stockfoto is in sommige gevallen helemaal niet verkeerd. Maar juist een magazine wil je een persoonlijk tintje geven. Regel een fotograaf die mooie foto’s maakt die bij jouw bedrijf en de artikelen in het blad passen.
  • Lekker veel advertenties plaatsen: Een magazine is allereerst een redactioneel blad, geen verzameling van de mooiste advertenties. Hou het aantal aanbiedingen en platte productafbeeldingen laag.

Heb je inspiratie gekregen voor je eigen magazine en wil je aan de slag? We helpen graag bij de inhoud en vormgeving en laten je graag zien welke afwerkingen er allemaal mogelijk zijn.

Auteur:

Ron draagt de eervolle titel Bezige blij: met een vrolijke en aanstekelijke aanpak zorgt hij dat alle projecten tot een goed einde gebracht worden.

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven