Facebook is een online sociaal netwerk platform. Deze is voornamelijk gericht op de consument en leent zich goed voor b2c-marketing. De consument kan hier informatie op kwijt over zichzelf. Ook bedrijven zetten Facebook op deze manier in, maar maken ook gebruik van het adverteerdersplatform binnen Facebook.
Het adverteerdersplatform biedt vele mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Zo kun je hier gebruikmaken van targeting- en retargetingdoelgroepen met behulp van de Facebook pixel. Met de pixel kun je de resultaten van je advertenties meetbaar maken wat inzicht geeft in de ROI van je campagnes.Â
Daarnaast biedt Facebook de optie om, net als Google, een shopping campagne te starten wat voor webshops zeer interessant is. Andere opties zijn advertenties om het aantal bezoekers naar je website te stimuleren en het inzetten van een leadformulier wat tot directe leads kan leiden.Â
De bedrijfspagina op Facebook kan worden ingezet als tool om interactie te zoeken met de doelgroep, maar ook om de betrouwbaarheid te verhogen. Facebook geeft tegenwoordig de voorkeur aan het tonen van updates van persoonlijke pagina’s ten opzichte van bedrijfspagina’s om de hoeveelheid reclame op het platform terug te dringen. Wil je dat je bedrijfscontent gezien wordt door je doelgroep overweeg dan om de berichten te adverteren.