Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

4 manieren waarop je tijdelijke signing kunt inzetten

Signing is meer dan alleen een logo op je pand. Voor onze klanten zetten we al jaren signing in om op te vallen. Zo hebben we eens een het hele pand van het Waterlaboratorium onder handen genomen en voorzien we ook regelmatig de auto’s van onze klanten van een nieuw jasje. Dit zijn de vrij gangbare vormen van signing. Maar je kunt signing ook voor andere doeleinden inzetten. We lichten een paar voorbeelden van tijdelijke signing toe.

Maak een statement!

Voor onze trouwe klant Baker McKenzie (Amsterdam) mochten we hun pand in een tijdelijk signingjasje hijsen. Zij wilde tijdens de Amsterdam Pride laten zien dat zij allesbehalve neutraal zijn. Een mooi statement! En dus gingen wij de hoogte in. Letterlijk! Met knikkende knietjes stapte ik in het bakje om het project op te meten. Want dat moet wel goed natuurlijk…

Technische tip: Voor dit project zijn uiteindelijk one way vision raamstickers gebruikt. Zo kun je nog wel naar buiten kijken, maar niet naar binnen en valt je reclame op zonder belemmering van het zicht.

pride signing bij baker mckenzie

Verspreid een boodschap

Een boodschap op je pand bereikt natuurlijk alleen de mensen die daar langsrijden. Een boodschap op je auto daarentegen bereikt een nog groter publiek! Met je (bedrijfs)auto ben je een rijdende reclamezuil. Voor KTI hebben we daarom gekozen om een extra sticker te plakken om de vacatures te promoten. De doelgroep rijdt immers rond dezelfde tijdstippen als KTI op de weg. Een slimme zet!

Technische tip: Maak gebruik van een sticker met een niet permanente lijmlaag, zodat ze gemakkelijk weer verwijderd kunnen worden. EN blijf er niet de hele zomer mee rijden, want dan gaat de ondergrond verkleuren. 

vacature op je bus?

Groot, groter, grootst!

Ook bij Sanquin kozen we voor tijdelijke signing om nieuwe donoren te werven. En dat was wel even een mega klus, want een truck van 13,5 x 2,5 meter besticker je niet in een uurtje. De normaal witte, sobere truck werd in een weekend omgetoverd tot opvallend geheel. En leverde uiteindelijk flink wat nieuwe donoren op op een game-evenement op! Na de actie zijn de stickers ook in een weekendje weer verwijderd en kon de bus weer gebruikt worden.

Technische tip: Bij iedere sign opdracht is de logistiek heel belangrijk en zeker als je een vrachtwagen wil bestickeren. Zorg altijd dat je projectmanagement klopt! 

tijdelijke signing sanquin truck

Hier ben ik dan!

We stonden zelf laatst ook voor een mooie signingklus. Die van ons nieuwe pand namelijk! Dat moest natuurlijk een pareltje worden. Mark is al druk bezig met het ontwerp van een logo voor op het pand. Daar hopen we snel meer van te kunnen laten zien. Maar daarnaast wilden we ook een mooie verhuisaankondiging plaatsen zodat de buurt niet om ons heen kan.

Technische tip: Zorg dat de boodschap in 1x duidelijk is. Plaats niet teveel tekst op je banner. 

verhuissigning

Vertel een verhaal

Ook binnen voorzien we menig pand van een opvallend stukje signing. Zo hebben we laatst nog bij sportmarketingbureau 2Basics een visual aangebracht van ruim 3×3 meter. De visual laat de emotie tussen speler en coach zien, gevangen in een prachtig beeld van twee Haarlemse basketballers! De uitdaging zit in de resolutie van het beeld, waarbij wij door technische bewerking het maximale uit het beeld halen.

Technische tip: Zorg dat de muur geëgaliseerd en de werkplek schoon en vrij van obstakels is. Monteur blij en een prachtig resultaat.

visual interieur 2basicsVertel een verhaal, verras je klanten, breng sfeer in je werkruimte, toon je merkwaarden, kortom bel ons voor signing. We kunnen samen iets tofs bedenken!

 

Auteur:

Ron draagt de eervolle titel Bezige blij: met een vrolijke en aanstekelijke aanpak zorgt hij dat alle projecten tot een goed einde gebracht worden.

Andere interessante artikelen

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk. Daardoor zal jij 80% minder inzicht krijgen in je data. Lees hier wat je nu moet doen!

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Om een project te laten slagen is er veel toewijding nodig. Niet alleen van Indrukwekkend, maar ook zeker van de opdrachtgever. Omvangrijke projecten pakken we dan ook aan via een sprint. Maar hoe werkt dit precies in de praktijk en wat zijn de voordelen van deze werkwijze?

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

Of je de nieuwsbrief nu wekelijks, maandelijks of misschien sporadisch verstuurd, bij iedere nieuwsbrief heb je een doel. Om dat doel te bereiken hebben onze experts hun best practices gebundeld.

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Vanaf 2023 mogen plastic en papieren bekers met een plastic coating niet meer gebruikt worden. Maar wat is het alternatief voor de wegwerp-koffiebeker?

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Komt je nieuwsbrief in de spam terecht? Voeg deze DNS-records toe aan je domein en verklein de kans dat jouw nieuwsbrief in de spamfolder terecht komt.

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Omdat mobiel verkeer steeds meer toeneemt op websites is het enorm belangrijk dat je website of webwinkel mobielvriendelijk is.

Terug naar boven
Voordat je weggaat

In onze maandelijkse nieuwsbrief ontvang je:

  • Frisse ideeën op het gebied van social media;
  • Advies op maat van onze professionals;
  • Feiten en nieuwtjes over strategie, offline communicatie, websites, online marketing.