Nieuws
Nieuws

Met deze 5 internet feiten steel jij de show

Die ene oom die op verjaardagen altijd het gesprek ‘leidt’ of de collega die tijdens de vrijmibo iedereen stil krijgt. Het is klaar! Het moment is gekomen dat jij de show kunt stelen met dat ene leuke feitje. We voedden je in deze blog met vijf toch-niet-zo-nutteloze feitjes.

1. Cybercriminaliteit kost de Nederlandse samenleving rond 10 miljard per jaar

Ja het staat er echt, maar liefst 10 miljard per jaar. Er is door ons eerder aandacht besteed aan de beveiliging van je website. In dit artikel ging het met name om een veilige SSL verbinding. Naast een beveiligde verbinding moeten websites ook (zeer) regelmatig worden ge-update. Denk aan de actieve plugins binnen je website, maar uiteraard ook WordPress zelf. Het updaten zorgt ervoor dat de beveiliging van de website up-to-date blijft.

Een website die gehackt is kan voor allerlei problemen zorgen. De website kan ontoegankelijk zijn of er kunnen teksten en afbeeldingen vervangen worden. Ook andere vormen van misbruik komen tegenwoordig vaker voor: gegevens worden gestolen, de site wordt gebruikt voor phishing of om spam te versturen. Allemaal zaken die je niet op je site wilt en kunnen leiden tot het niet meer bereikbaar zijn van de site of je e-mail. Of, nog erger, imagoschade.

Het uitvoeren van updates binnen een website vraagt om achterliggende kennis. WordPress, het thema en de plug-ins worden afzonderlijk van elkaar ontwikkeld, maar dienen gezamenlijk te werken. Wij investeren continu in ons kennisniveau om garant te staan voor een goed updateproces waarbij de website up-to-date blijft en tevens volledig conform de wensen blijft werken.

2. Maar liefst 40% van alles websites draait op WordPress

En dat groeit gestaag verder. In 2011 was het marktaandeel nog 13.1%, in 2016 was het 25.6% en momenteel is het aandeel dus gegroeid naar 40%! De conclusie na het lezen van deze cijfers is dan ook: WordPress is, zonder twijfel, ’s werelds populairste manier om een website te bouwen. Niet alleen developers vinden het een prettig platform om op te programmeren, maar met name eindgebruikers vinden het een overzichtelijk en prettig systeem om in te werken. Een veelgehoorde reactie na het opleveren van een website: kind kan de was doen!

Internet feiten: 40% van alles websites draait op WordPress
Gebruik WordPress 2011 tot 2021. Bron: w3techs.com

 

3. Google verwerkt 88 miljard zoekopdrachten per maand

Des te belangrijker om zo hoog mogelijk te ranken binnen Google dus. Er zijn een aantal factoren welke een hogere positie opleveren binnen Google. Snelheid is bijvoorbeeld een belangrijke factor. Een snelle website zorgt immers voor een groter gebruikersgemak bij de consument, en laat Google dit nu heel belangrijk vinden.

Naast snelheid is content ook een belangrijke factor. Content is king! Een veelgehoorde uitspraak, echter is dit wel een beetje achterhaalt. Een betere uitspraak zou zijn “Autoriteit is King!”. De “ik verwerk zoveel mogelijk SEO zoekwoorden in mijn tekst” werkwijze is namelijk steeds minder populair. Uiteraard is het verwerken van zoekwoorden binnen je teksten nog steeds relevant, maar zodra je dit combineert met kennis uit je vakgebied ga je zien dat je steeds hoger komt binnen Google.

4. Aantal online aankopen blijft groeien

Naast dat het aantal webwinkels al gestaag bleef groeien, heeft de coronacrisis gezorgd voor een gigantische stijging en zijn het aantal online aankopen van consumenten met 56% gestegen. Ook gebruikers die voorheen nooit online winkelden, hebben het gemak hiervan ontdekt. Zorg ervoor dat je webwinkel gebruikersvriendelijk en makkelijk in gebruik is. De huidige consument is nog veeleisender geworden gezien het ruime webwinkel aanbod, dus onderscheid jezelf!

Wij zijn specialist in het opzetten van webshops in het WooCommerce WordPress CMS. Waarom wij kiezen voor WooCommerce? Het is de ideale oplossing voor starters en MKB omdat het de opzetkosten omlaag haalt zonder te compromitteren op efficiëntie. Kortom, als je nog een e-commerce platform zoekt, dan zit je met WooCommerce zeker goed.

5. Het internet weegt evenveel als een aardbei.

We sluiten af met een internet feit waar je echt niets mee kan. Alle miljarden elektronen van data in beweging op het web wegen samen ongeveer 50 gram. Dit heeft een wiskundeliefhebber (een professor van de universiteit van Berkeley) berekend. Digitale informatie wordt vastgehouden door elektronen en die hebben een gewicht. Het hele internet is ongeveer 5 miljoen terabyte groot, wat omgerekend neerkomt op 50g aan elektronen.

Auteur:

Alex is onze webbouwer en een échte teamplayer. Of het nu om werk of privé gaat, hij is altijd fanatiek!

Andere interessante artikelen

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Ieder jaar is het laatste kwartaal de periode waar in de e-commerce de hoogste omzetten worden behaald. Dit komt grotendeels door de feestdagen in de maand december. Dus… bedankt Sinterklaas en de Kerstman! Het is dus belangrijk dat we voor de feestdagen een effectieve e-mailcampagne opzetten. Hoe je dat het beste kunt doen, lees je in deze blog!

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

Héél lang geleden, met de opkomst van social media, werd gedacht dat e-mailmarketing verleden tijd zou zijn. Nou… niet helemaal. Sterker nog, e-mail is één van de belangrijkste kanalen voor veel bedrijven en organisaties en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. In deze blog lees je hoe je jouw e-mailstrategie helemaal future-proof maakt!

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

Drukwerk is een effectief communicatiemiddel waarmee je een blijvende indruk maakt. Maar hoe duurzaam zijn die flyers en visitekaartjes eigenlijk? Wij liepen naar de afdeling Offline Communicatie en stelden deze vraag aan projectmanager Edwin van der Loo. Met 30 jaar ervaring in de grafische industrie, weet hij alles te vertellen over de duurzaamheid van drukwerk.

Terug naar boven