072 562 54 82

Inhoudsopgave

Of het nu laagseizoen of komkommertijd is of omdat je vanwege Covid-19 nu even niet open mag. Wat de reden ook is, zorg ervoor dat je bedrijf zichtbaar blijft. Zo weten je klanten je ook na een dipje weer te vinden. Ook nu zijn er nog genoeg manieren en redenen om je doelgroep te bereiken. We laten je vandaag zien wat we voor onze klanten hebben gedaan de afgelopen maanden.

Kies de juiste doelgroep

Gomes Smart direct mail

Net als dat je nu geen vakanties of dagjes weg kunt promoten is het in deze tijd ook moeilijker om de zakelijke markt te bedienen. Bij Mercedes dealer Gomes is er daarom gekozen om de zakelijke direct mail voorlopig op te schorten. De consumenten mailing kon er daarentegen wel uit. En dus heeft onze vormgever Michel een opvallende direct mail ontworpen om de Smart Electric te promoten. Deze lag in mei bij alle klanten van Gomes op de deurmat.

Laat je klanten zien wat er nog wel mogelijk is

Even naar de kapper, tandarts, fysio of uiteten wordt lastig de komende tijd. Net als op vakantie gaan. Voor Marathonreizen-aanbieder Run2Forty2 is de coronacrisis ook een grote tegenslag. Bijna alle marathonreizen voor het komende jaar zijn afgelast en ook wedstrijden in Nederland gaan niet door. Aangezien het ook nog niet duidelijk is of er volgend jaar weer gereisd mag worden is Run2Forty2 op zoek gegaan naar een alternatief om hun klanten te blijven motiveren en hun bekendheid te vergroten.

Zo werd er op 17 mei een virtuele hardloopwedstrijd georganiseerd. Met tijdregistratie, startnummer en medaille voor elke deelnemer. Deelnemers konden zelf hun starttijd en route van 5 of 10 km bepalen. De snelste tijd werd natuurlijk ook bekendgemaakt. Zo kreeg het wekelijkse rondje van vele hardlopers toch een uitdagend element.

Via de nieuwsbrief werden vaste leden opgeroepen om mee te doen. Ook de komende tijd worden nieuwsbriefleden op de hoogte gehouden van andere virtuele evenementen van Run2Forty2. Zo blijven zij toch actief in een tijd waarin zij hun core business helaas niet kunnen aanbieden.

Een klein gebaar met een groot effect

Relatiegeschenken zijn de manier om je klanten, maar ook je werknemers te laten weten dat je hen waardeert.

Zelf wilde we met een kleinigheidje onze werknemers een hart onder de riem steken, motiveren en bedanken. Hiervoor wilden we vooral de voordelen van deze thuiswerkperiode belichten. Namelijk meer tijd met je gezin. Om dit te stimuleren hebben we onze medewerkers een spel voor thuis cadeau gedaan, vergezeld met een persoonlijke brief van onze oprichters Dennis en Wouter.

Wat we ook veel voorbij hebben zien komen en wat het altijd goed doet zijn:

  • Gepersonaliseerde kaarten
  • Chocoladerepen voorzien van een passende tekst
  • Bloemen
 

Andere manieren om zichtbaar te blijven:

Zet je social media kanalen in.

Het gebruik van Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest is flink gestegen de laatste maanden. Plaats regelmatig content op deze kanalen om je doelgroep op de hoogte te houden van jouw bedrijf. Laat zien hoe je bedrijf zich heeft aangepast aan deze situatie en hoe jij in deze tijd je doelgroep van dienst kunt zijn. En als dat even niet kan, zien jouw volgers graag wat je dan doet. Denk aan het opknappen van het pand, waar deze tijd zich goed voor leent.

Volg indien nodig cursussen om je socials skills naar een hoger niveau te tillen.

Verbeter je organische positie in Google

Een hogere positie in Google zorgt ervoor dat je doelgroep jouw bedrijf beter kan vinden. Uiteraard levert dat aan het eind van de rit meer conversies op. Let wel: organisch groeien in Google kost tijd. Niet alleen omdat het schrijven van content voor productpagina’s en blogs tijd kost, maar ook omdat deze nieuwe teksten pas na een tijdje geïndexeerd worden door Google. Hierdoor duurt het even voor je blog opgepakt wordt. Een goed moment om hier nu mee aan de slag te gaan zodat je, wanneer het weer mogelijk is, beter gevonden wordt.

Heb je geen idee hoe SEO werkt? Via Yoast kun je gratis een basiscursus volgen. Sarina vertelt je er graag meer over en geeft SEO-trainingen op aanvraag.

Dus…

Door zichtbaar te blijven zorg je ervoor dat je bedrijf niet vergeten wordt. Houdt bij het inzetten van marketingmiddelen rekening met:

  • De doelgroep; kies geen doelgroep die op dit moment niet wil of kan investeren.
  • De mogelijkheden; door alternatieven te bieden laat je zien dat je klant ook nu op jou kan rekenen.
  • Het effect; wat wil je bereiken? Zorg dat jouw doel helder is. Werk een plan uit en stel daar ambitieuze, maar realiseerbare doelen bij.

Hulp nodig?

Heb je geen idee wat je in deze tijd kunt doen? Laat onze marketeers met je meedenken. Samen komen we tot een mooie uitkomst!