Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Bloggen onbelangrijk? Zeker niet!

Bloggen is nog steeds populair en niet zonder reden. Door een blog te schrijven krijg je meer bezoekers, je wint het vertrouwen van je klanten en de investering is te overzien. Voor de mensen die denken dat bloggen een ‘waste of time’ is: we begrijpen waarom je dat denkt. Het oude gezegde ‘Tijd is geld’ komt niet zomaar ergens vandaan. Maar zeker niet hiervan! Ja, bloggen kost tijd, maar levert ook genoeg op! We geven je 5 redenen waarom bloggen zeer waardevol is.

1. Een blog leidt tot een betere vindbaarheid

Zoekmachines prijzen relevante informatie, unieke content en up-to-date informatie met een hogere score in Google. Hoe meer originele content op jouw website, hoe beter je vindbaar bent op Google. Bij het schrijven van een blog is het belangrijk dat je gerelateerde zoekwoorden gebruikt. Zoals ik nu doe met het woordje ‘blog’. Als ik dit woord in de titel, subtitels en tekst verwerk en synoniemen gebruik, kom ik hoger in de zoekresultaten omdat Google verteld wordt waar de tekst over gaat. Dat kun jij ook doen met jouw dienst of product. Kies een relevant zoekwoord, een pakkende titel, en zorg dat het niet één grote lap tekst wordt anders word je blog te saai om te lezen. Als je meer informatie over het verbeteren van je vindbaarheid wil, dan is deze blog van Sander een aanrader! Niet schrikken: er komt een spin in beeld. 😉

Zoekresultaten bloggen dashboard

2. Een blog laat zien dat je een specialist bent

Als je schrijft over jouw producten of diensten, laat je zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Met een goede blog win je het vertrouwen van je bezoekers waardoor deze sneller geneigd zijn om met jou in zee te gaan. 

Schrijf relevante blogs voor je lezers. Bedenk wat jouw bezoekers graag zouden lezen. Beantwoord veelgestelde vragen en houd je lezers op de hoogte van nieuws binnen jouw vakgebied. Vaktermen toelichten werkt ook goed. Deel je expertise, laat zien waar jij kennis over hebt en probeer zo klanten voor je te winnen! 

3. Verhoog conversies met een blog

Doormiddel van blogartikelen word je beter gevonden en komen er meer bezoekers op jouw website. Deze bezoekers zien jouw expertise, gaan op je vertrouwen en willen iets van je afnemen. Om die laatste stap kracht bij te zetten voeg je een call to action toe. Zet een grote, opvallende knop onderaan jouw blog om je bezoekers aan te sporen tot actie over te gaan. Zo’n call to action kan een grote of kleine conversie zijn. Bijvoorbeeld een inschrijving voor de nieuwsbrief of een download zodat je de contactgegevens van je bezoekers kunt verzamelen. Nog een optie: stuur direct aan op een offerteaanvraag. Een zinnetje met de tekst ‘Geïnteresseerd geraakt? Neem contact met ons op!’ werkt bijvoorbeeld goed in een blog.

4. Communiceer de bedrijfsidentiteit middels een blog

Door te schrijven over jouw bedrijf zien de lezers meteen met wie ze te maken hebben. Is het bedrijf dynamisch of statisch? Informeel of formeel? Dat zijn allemaal zaken die lezers uit jouw blog op kunnen pikken en jij je als auteur dus bewust van moet zijn. Laat je bedrijfsidentiteit dus duidelijk naar voren komen in een blog. Dit hoeft niet per sé te gaan over een product of dienst, maar het kan bijvoorbeeld ook een interview met een werknemer zijn.

5. Een blog kost weinig en levert veel op

Bloggen is gratis! Tenzij je het uitbesteed natuurlijk. 😅 Ja okee, je stopt er tijd en moeite in. Maar het leuke is… Dat het veel oplevert! Zo blijft een blog langer zichtbaar dan een berichtje op Facebook of je wekelijkse nieuwsbrief. Hierdoor levert de inspanning maanden of zelfs jaren na oplevering nog steeds bezoekers op. Steek dus die nodige 2 á 3 uur in het schrijven van een goede blog. Tip: Deel je blog op je social media kanalen en in je nieuwsbrief om je klantenkring op de hoogte te brengen. Zo heb je de eerste bezoekers alvast binnen.

En? Je hebt nu vast en zeker meer motivatie gekregen om een pakkende blog te schrijven! Wil je weten of je op de goede weg bent of kom je er toch niet uit en wil je even sparren? Neem dan contact met mij of mijn collega’s op. We helpen je graag!

Auteur:

Enthousiast, leergierig en op een missie. Sander is ambitieus en wil alles weten over (online) marketing, koken, koffie, poker, voetbal, enz., enz.

Andere interessante artikelen

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Website performance en beveiliging zijn twee belangrijke aandachtspunten wanneer wij een website ontwikkelen. Nieuwe technologieën kunnen een positieve impact op de veiligheid en prestaties van websites hebben.

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Ieder moment van het jaar kun je natuurlijk een magazine lanceren, maar voor sommige branches werkt de ene maand net iets beter dan de andere. 

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

Download onze infographic om in één oogopslag te zien waar de bekende kleuren voor staan. Handig om eens door te nemen, maar ook erbij te pakken wanneer je met vormgeving aan de slag gaat.

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Wat is het verschil tussen gestreken en ongestreken papier? Wat zou je het beste kunnen toepassen in jouw drukwerk producten? Dat lees je allemaal in deze blog!

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Bied jij hetzelfde als je concurrenten of heb je een verdedigbaar concurrentievoordeel? Een moeilijke vraag, die we in deze blog voor jou behandelen. Lees meer in dit artikel.

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

Wat betekenen al die kleurencoderingen?!

In de print-wereld vind je veel coderingen van kleuren. Aan het eind van deze blog, weet je de basis over deze coderingen!

Terug naar boven