Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Bloggen onbelangrijk? Zeker niet!

Bloggen is nog steeds populair en niet zonder reden. Door een blog te schrijven krijg je meer bezoekers, je wint het vertrouwen van je klanten en de investering is te overzien. Voor de mensen die denken dat bloggen een ‘waste of time’ is: we begrijpen waarom je dat denkt. Het oude gezegde ‘Tijd is geld’ komt niet zomaar ergens vandaan. Maar zeker niet hiervan! Ja, bloggen kost tijd, maar levert ook genoeg op! We geven je 5 redenen waarom bloggen zeer waardevol is.

1. Een blog leidt tot een betere vindbaarheid

Zoekmachines prijzen relevante informatie, unieke content en up-to-date informatie met een hogere score in Google. Hoe meer originele content op jouw website, hoe beter je vindbaar bent op Google. Bij het schrijven van een blog is het belangrijk dat je gerelateerde zoekwoorden gebruikt. Zoals ik nu doe met het woordje ‘blog’. Als ik dit woord in de titel, subtitels en tekst verwerk en synoniemen gebruik, kom ik hoger in de zoekresultaten omdat Google verteld wordt waar de tekst over gaat. Dat kun jij ook doen met jouw dienst of product. Kies een relevant zoekwoord, een pakkende titel, en zorg dat het niet één grote lap tekst wordt anders word je blog te saai om te lezen. Als je meer informatie over het verbeteren van je vindbaarheid wil, dan is deze blog van Sander een aanrader! Niet schrikken: er komt een spin in beeld. 😉

Zoekresultaten bloggen dashboard

2. Een blog laat zien dat je een specialist bent

Als je schrijft over jouw producten of diensten, laat je zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Met een goede blog win je het vertrouwen van je bezoekers waardoor deze sneller geneigd zijn om met jou in zee te gaan. 

Schrijf relevante blogs voor je lezers. Bedenk wat jouw bezoekers graag zouden lezen. Beantwoord veelgestelde vragen en houd je lezers op de hoogte van nieuws binnen jouw vakgebied. Vaktermen toelichten werkt ook goed. Deel je expertise, laat zien waar jij kennis over hebt en probeer zo klanten voor je te winnen! 

3. Verhoog conversies met een blog

Doormiddel van blogartikelen word je beter gevonden en komen er meer bezoekers op jouw website. Deze bezoekers zien jouw expertise, gaan op je vertrouwen en willen iets van je afnemen. Om die laatste stap kracht bij te zetten voeg je een call to action toe. Zet een grote, opvallende knop onderaan jouw blog om je bezoekers aan te sporen tot actie over te gaan. Zo’n call to action kan een grote of kleine conversie zijn. Bijvoorbeeld een inschrijving voor de nieuwsbrief of een download zodat je de contactgegevens van je bezoekers kunt verzamelen. Nog een optie: stuur direct aan op een offerteaanvraag. Een zinnetje met de tekst ‘Geïnteresseerd geraakt? Neem contact met ons op!’ werkt bijvoorbeeld goed in een blog.

4. Communiceer de bedrijfsidentiteit middels een blog

Door te schrijven over jouw bedrijf zien de lezers meteen met wie ze te maken hebben. Is het bedrijf dynamisch of statisch? Informeel of formeel? Dat zijn allemaal zaken die lezers uit jouw blog op kunnen pikken en jij je als auteur dus bewust van moet zijn. Laat je bedrijfsidentiteit dus duidelijk naar voren komen in een blog. Dit hoeft niet per sé te gaan over een product of dienst, maar het kan bijvoorbeeld ook een interview met een werknemer zijn.

5. Een blog kost weinig en levert veel op

Bloggen is gratis! Tenzij je het uitbesteed natuurlijk. 😅 Ja okee, je stopt er tijd en moeite in. Maar het leuke is… Dat het veel oplevert! Zo blijft een blog langer zichtbaar dan een berichtje op Facebook of je wekelijkse nieuwsbrief. Hierdoor levert de inspanning maanden of zelfs jaren na oplevering nog steeds bezoekers op. Steek dus die nodige 2 á 3 uur in het schrijven van een goede blog. Tip: Deel je blog op je social media kanalen en in je nieuwsbrief om je klantenkring op de hoogte te brengen. Zo heb je de eerste bezoekers alvast binnen.

En? Je hebt nu vast en zeker meer motivatie gekregen om een pakkende blog te schrijven! Wil je weten of je op de goede weg bent of kom je er toch niet uit en wil je even sparren? Neem dan contact met mij of mijn collega’s op. We helpen je graag!

Auteur:

Toe aan een nieuwe propositie of gewoon een verfrissend gesprek? Ik help je graag om je (online) doelen te behalen!

Andere interessante artikelen

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

See, Think, Do & Care: een indrukwekkende strategie

Wil je een blijvende indruk maken op je doelgroep? Elke interactie met je klanten, van de eerste kennismaking tot het versterken van de klantrelatie, draagt bij aan je bedrijfsidentiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten steeds weer bij jou terugkeren? Je leest het in deze blog!

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

6 redenen waarom Google Ads een must-have zijn voor jouw bedrijf

De wereld van online marketing breidt zich continu uit. Daarom begrijpen we het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar geen paniek! Google Ads kan jou als B2C- of B2B bedrijf richting geven. Daarom delen we de 6 belangrijkste redenen waarom Google Ads een absolute must-have is als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Dé verwachte trends voor 2024

Terwijl we nog aan het nagenieten zijn van 2023, werpen we een blik op de horizon van 2024. Welke trends staan ons te wachten en hoe zullen ze de manier waarop we op dit moment werken beïnvloeden?

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Terug naar boven