Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Bloggen onbelangrijk? Zeker niet!

Bloggen is nog steeds populair en niet zonder reden. Door een blog te schrijven krijg je meer bezoekers, je wint het vertrouwen van je klanten en de investering is te overzien. Voor de mensen die denken dat bloggen een ‘waste of time’ is: we begrijpen waarom je dat denkt. Het oude gezegde ‘Tijd is geld’ komt niet zomaar ergens vandaan. Maar zeker niet hiervan! Ja, bloggen kost tijd, maar levert ook genoeg op! We geven je 5 redenen waarom bloggen zeer waardevol is.

1. Een blog leidt tot een betere vindbaarheid

Zoekmachines prijzen relevante informatie, unieke content en up-to-date informatie met een hogere score in Google. Hoe meer originele content op jouw website, hoe beter je vindbaar bent op Google. Bij het schrijven van een blog is het belangrijk dat je gerelateerde zoekwoorden gebruikt. Zoals ik nu doe met het woordje ‘blog’. Als ik dit woord in de titel, subtitels en tekst verwerk en synoniemen gebruik, kom ik hoger in de zoekresultaten omdat Google verteld wordt waar de tekst over gaat. Dat kun jij ook doen met jouw dienst of product. Kies een relevant zoekwoord, een pakkende titel, en zorg dat het niet één grote lap tekst wordt anders word je blog te saai om te lezen. Als je meer informatie over het verbeteren van je vindbaarheid wil, dan is deze blog van Sander een aanrader! Niet schrikken: er komt een spin in beeld. 😉

Zoekresultaten bloggen dashboard

2. Een blog laat zien dat je een specialist bent

Als je schrijft over jouw producten of diensten, laat je zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Met een goede blog win je het vertrouwen van je bezoekers waardoor deze sneller geneigd zijn om met jou in zee te gaan. 

Schrijf relevante blogs voor je lezers. Bedenk wat jouw bezoekers graag zouden lezen. Beantwoord veelgestelde vragen en houd je lezers op de hoogte van nieuws binnen jouw vakgebied. Vaktermen toelichten werkt ook goed. Deel je expertise, laat zien waar jij kennis over hebt en probeer zo klanten voor je te winnen! 

3. Verhoog conversies met een blog

Doormiddel van blogartikelen word je beter gevonden en komen er meer bezoekers op jouw website. Deze bezoekers zien jouw expertise, gaan op je vertrouwen en willen iets van je afnemen. Om die laatste stap kracht bij te zetten voeg je een call to action toe. Zet een grote, opvallende knop onderaan jouw blog om je bezoekers aan te sporen tot actie over te gaan. Zo’n call to action kan een grote of kleine conversie zijn. Bijvoorbeeld een inschrijving voor de nieuwsbrief of een download zodat je de contactgegevens van je bezoekers kunt verzamelen. Nog een optie: stuur direct aan op een offerteaanvraag. Een zinnetje met de tekst ‘Geïnteresseerd geraakt? Neem contact met ons op!’ werkt bijvoorbeeld goed in een blog.

4. Communiceer de bedrijfsidentiteit middels een blog

Door te schrijven over jouw bedrijf zien de lezers meteen met wie ze te maken hebben. Is het bedrijf dynamisch of statisch? Informeel of formeel? Dat zijn allemaal zaken die lezers uit jouw blog op kunnen pikken en jij je als auteur dus bewust van moet zijn. Laat je bedrijfsidentiteit dus duidelijk naar voren komen in een blog. Dit hoeft niet per sé te gaan over een product of dienst, maar het kan bijvoorbeeld ook een interview met een werknemer zijn.

5. Een blog kost weinig en levert veel op

Bloggen is gratis! Tenzij je het uitbesteed natuurlijk. 😅 Ja okee, je stopt er tijd en moeite in. Maar het leuke is… Dat het veel oplevert! Zo blijft een blog langer zichtbaar dan een berichtje op Facebook of je wekelijkse nieuwsbrief. Hierdoor levert de inspanning maanden of zelfs jaren na oplevering nog steeds bezoekers op. Steek dus die nodige 2 á 3 uur in het schrijven van een goede blog. Tip: Deel je blog op je social media kanalen en in je nieuwsbrief om je klantenkring op de hoogte te brengen. Zo heb je de eerste bezoekers alvast binnen.

En? Je hebt nu vast en zeker meer motivatie gekregen om een pakkende blog te schrijven! Wil je weten of je op de goede weg bent of kom je er toch niet uit en wil je even sparren? Neem dan contact met mij of mijn collega’s op. We helpen je graag!

Auteur:

Jens is niet iemand die stil in een hoekje zit. Stel hem jouw vraag, dan komt hij met een antwoord!

Andere interessante artikelen

4 manieren waarop je  tijdelijke signing kunt inzetten

4 manieren waarop je tijdelijke signing kunt inzetten

4 manieren waarop je  tijdelijke signing kunt inzetten

4 manieren waarop je tijdelijke signing kunt inzetten

Signing is zo veel meer dan alleen een logo op je pand. Laat je inspireren door onze klanten met deze vormen van tijdelijke signing.

Hygiëne is besmettelijk!

Hygiëne is besmettelijk!

Hygiëne is besmettelijk!

Hygiëne is besmettelijk!

Wat doen we als corona uit de wereld is? Hoe gaan we met elkaar om? Welke maatregelen worden er behouden als alles weer terug gaat naar het oude normaal? Lees het hier in onze blog!

Nieuw: WebP comprimeert je afbeeldingen voor meer snelheid

Nieuw: WebP comprimeert je afbeeldingen voor meer snelheid

Nieuw: WebP comprimeert je afbeeldingen voor meer snelheid

Nieuw: WebP comprimeert je afbeeldingen voor meer snelheid

WebP afbeeldingen zorgen ervoor dat je website of webwinkel sneller laadt, en je hoger rankt binnen Google.

3 tips voor het verbeteren van je social media content

3 tips voor het verbeteren van je social media content

3 tips voor het verbeteren van je social media content

3 tips voor het verbeteren van je social media content

Ben je wekelijks druk in de weer met het bijhouden van je social media kanalen? Gebruik deze 3 tips voor het verbeteren van je content. 

De Indrukwekkend Contentkalender (Download)

De Indrukwekkend Contentkalender (Download)

De Indrukwekkend Contentkalender (Download)

De Indrukwekkend Contentkalender (Download)

Mis je de inspiratie voor je content? Met een contentkalender zijn je social media kanalen zo gevuld!

Meer zicht op zoektermen dankzij een dashboard

Meer zicht op zoektermen dankzij een dashboard

Meer zicht op zoektermen dankzij een dashboard

Meer zicht op zoektermen dankzij een dashboard

Vul slim jouw websiteteksten aan met behulp van zoektermen. Lees hier waarom dat een handige benadering is en hoe een marketing dashboard daarbij helpt.

Terug naar boven