Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Opbloeien met de groeikaartjes van KPN NetwerkNL

KPN NetwerkNL is druk bezig met de uitrol van glasvezel in Nederland. Tijdens een glasvezelproject worden bewoners op meerdere momenten op de hoogte gehouden van het proces met behulp van onder andere direct mail. Iedereen wil het snelle en betrouwbare netwerk kunnen gebruiken, dus voelt elke dag wachten aan als één teveel. KPN NetwerkNL begrijpt deze pijn en grijpt elke kans om het te kunnen verzachten aan.
Zo is het op een duidelijke en positieve wijze verstrekken van informatie van groot belang. Dit kwam onlangs tot uiting toen KPN NetwerkNL ons benaderde om groeikaartjes te laten bedrukken. Deze werden op een aantal projecten ingezet als ‘wachtverzachter’ of als ‘dankjewel’ na het bezoek van de kwaliteitscontroleurs.

Wat is een groeikaartje?

Een groeikaart is een kaart gemaakt van gerecycled papier met zaadjes erin. Deze kan geplant worden in een potje of direct in de tuin afhankelijk van de zaadjes die in de kaart verwerkt zijn. De groeikaart bevat bloemzaadjes, groentezaden of zaadjes van kruiden.

KPN groeikaartKwaliteitscontrole

Opdrachtgever KPN NetwerkNL vroeg ons om het groeipapier te bedrukken en te leveren. Hier komt meer bij kijken dan je denkt. Het groeipapier is ruwer en minder gebleekt dan reguliere direct mails die we versturen. Hierdoor kwamen de kleuren er in de proefdruk heel anders uit dan in het ontwerp stond. De kleuren weken teveel af van het oorspronkelijke ontwerp, wat vroeg om een kleine aanpassing in de kleurnummers. Na de aanpassing hebben we nog een proefdruk laten maken, waarbij de beoogde kleuren goed tot hun recht kwamen. Toen hebben we de door KPN NetwerkNL gewenste oplage besteld en geleverd.Groeikaartverschillen

Zeker weten dat de kwaliteit van je drukwerk goed is? We laten je graag weten waar je rekening mee moet houden.

Heb jij thuis een groeikaartje liggen? Of ben je gewoon benieuwd naar de werking van dit speciale materiaal? Dan helpen we je graag op weg met onze korte instructievideo. Onze online marketeer Sarina is geboren met groene vingers en doet het graag even voor!

Auteur:

Frank zorgt er voor dat het bij ons gezellig is, maar ook dat iedereen optimaal kan functioneren. Ook hijzelf, als drukwerkspecialist.

Andere interessante artikelen

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk. Daardoor zal jij 80% minder inzicht krijgen in je data. Lees hier wat je nu moet doen!

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Om een project te laten slagen is er veel toewijding nodig. Niet alleen van Indrukwekkend, maar ook zeker van de opdrachtgever. Omvangrijke projecten pakken we dan ook aan via een sprint. Maar hoe werkt dit precies in de praktijk en wat zijn de voordelen van deze werkwijze?

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

Of je de nieuwsbrief nu wekelijks, maandelijks of misschien sporadisch verstuurd, bij iedere nieuwsbrief heb je een doel. Om dat doel te bereiken hebben onze experts hun best practices gebundeld.

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Duurzaam alternatief voor de wegwerp-koffiebeker

Vanaf 2023 mogen plastic en papieren bekers met een plastic coating niet meer gebruikt worden. Maar wat is het alternatief voor de wegwerp-koffiebeker?

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Voorkom dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien

Komt je nieuwsbrief in de spam terecht? Voeg deze DNS-records toe aan je domein en verklein de kans dat jouw nieuwsbrief in de spamfolder terecht komt.

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Omdat mobiel verkeer steeds meer toeneemt op websites is het enorm belangrijk dat je website of webwinkel mobielvriendelijk is.

Terug naar boven
Voordat je weggaat

In onze maandelijkse nieuwsbrief ontvang je:

  • Frisse ideeën op het gebied van social media;
  • Advies op maat van onze professionals;
  • Feiten en nieuwtjes over strategie, offline communicatie, websites, online marketing.