Opbloeien met de groeikaartjes van KPN NetwerkNL
KPN NetwerkNL is druk bezig met de uitrol van glasvezel in Nederland. Tijdens een glasvezelproject worden bewoners op meerdere momenten op de hoogte gehouden van het proces met behulp van onder andere direct mail. Iedereen wil het snelle en betrouwbare netwerk kunnen gebruiken, dus voelt elke dag wachten aan als één teveel. KPN NetwerkNL begrijpt deze pijn en grijpt elke kans om het te kunnen verzachten aan.
Zo is het op een duidelijke en positieve wijze verstrekken van informatie van groot belang. Dit kwam onlangs tot uiting toen KPN NetwerkNL ons benaderde om groeikaartjes te laten bedrukken. Deze werden op een aantal projecten ingezet als ‘wachtverzachter’ of als ‘dankjewel’ na het bezoek van de kwaliteitscontroleurs.
Wat is een groeikaartje?
Een groeikaart is een kaart gemaakt van gerecycled papier met zaadjes erin. Deze kan geplant worden in een potje of direct in de tuin afhankelijk van de zaadjes die in de kaart verwerkt zijn. De groeikaart bevat bloemzaadjes, groentezaden of zaadjes van kruiden.
Kwaliteitscontrole
Opdrachtgever KPN NetwerkNL vroeg ons om het groeipapier te bedrukken en te leveren. Hier komt meer bij kijken dan je denkt. Het groeipapier is ruwer en minder gebleekt dan reguliere direct mails die we versturen. Hierdoor kwamen de kleuren er in de proefdruk heel anders uit dan in het ontwerp stond. De kleuren weken teveel af van het oorspronkelijke ontwerp, wat vroeg om een kleine aanpassing in de kleurnummers. Na de aanpassing hebben we nog een proefdruk laten maken, waarbij de beoogde kleuren goed tot hun recht kwamen. Toen hebben we de door KPN NetwerkNL gewenste oplage besteld en geleverd.
Zeker weten dat de kwaliteit van je drukwerk goed is? We laten je graag weten waar je rekening mee moet houden.
Heb jij thuis een groeikaartje liggen? Of ben je gewoon benieuwd naar de werking van dit speciale materiaal? Dan helpen we je graag op weg met onze korte instructievideo. Onze online marketeer Sarina is geboren met groene vingers en doet het graag even voor!
Auteur:
Frank zorgt er voor dat het bij ons gezellig is, maar ook dat iedereen optimaal kan functioneren. Ook hijzelf, als drukwerkspecialist.
Andere interessante artikelen

10 tips voor het creëren van boeiende social media content

10 tips voor het creëren van boeiende social media content
Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen

De magie van warme en tastbare communicatie tijdens de feestdagen
In de snel veranderende wereld van digitale marketing lijkt het soms alsof offline communicatie een beetje vergeten wordt. Toch blijft het een krachtig instrument om een blijvende indruk achter te laten bij klanten, medewerkers en potentiële klanten. In deze blog gaan we dieper in op waarom offline marketing tijdens de feestdagen nog steeds heel populair is en delen we inspirerende en vooral unieke cadeau ideeën!

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.

Hoe je social media kunt inzetten om jouw merk te laten groeien.
Social media is een krachtig hulpmiddel om je merk te laten groeien en een sterke online aanwezigheid op te bouwen. Door je doelgroep te begrijpen, waardevolle content te creëren, consistent te zijn en betrokkenheid te stimuleren, kun je met succes social media jouw merk laten groeien en floreren in de digitale wereld. Blijf altijd luisteren naar je doelgroep en blijf leren van je resultaten om je strategie te verfijnen en te optimaliseren.

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen

Hoe je een effectieve e-mail marketingcampagne opzet voor de feestdagen
Ieder jaar is het laatste kwartaal de periode waar in de e-commerce de hoogste omzetten worden behaald. Dit komt grotendeels door de feestdagen in de maand december. Dus… bedankt Sinterklaas en de Kerstman! Het is dus belangrijk dat we voor de feestdagen een effectieve e-mailcampagne opzetten. Hoe je dat het beste kunt doen, lees je in deze blog!

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden

De toekomst van e-mail marketing: Trends om in de gaten te houden
Héél lang geleden, met de opkomst van social media, werd gedacht dat e-mailmarketing verleden tijd zou zijn. Nou… niet helemaal. Sterker nog, e-mail is één van de belangrijkste kanalen voor veel bedrijven en organisaties en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. In deze blog lees je hoe je jouw e-mailstrategie helemaal future-proof maakt!

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven

De impact van drukwerk op het milieu en duurzame alternatieven
Drukwerk is een effectief communicatiemiddel waarmee je een blijvende indruk maakt. Maar hoe duurzaam zijn die flyers en visitekaartjes eigenlijk? Wij liepen naar de afdeling Offline Communicatie en stelden deze vraag aan projectmanager Edwin van der Loo. Met 30 jaar ervaring in de grafische industrie, weet hij alles te vertellen over de duurzaamheid van drukwerk.