Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Opbloeien met de groeikaartjes van KPN NetwerkNL

KPN NetwerkNL is druk bezig met de uitrol van glasvezel in Nederland. Tijdens een glasvezelproject worden bewoners op meerdere momenten op de hoogte gehouden van het proces met behulp van onder andere direct mail. Iedereen wil het snelle en betrouwbare netwerk kunnen gebruiken, dus voelt elke dag wachten aan als één teveel. KPN NetwerkNL begrijpt deze pijn en grijpt elke kans om het te kunnen verzachten aan.
Zo is het op een duidelijke en positieve wijze verstrekken van informatie van groot belang. Dit kwam onlangs tot uiting toen KPN NetwerkNL ons benaderde om groeikaartjes te laten bedrukken. Deze werden op een aantal projecten ingezet als ‘wachtverzachter’ of als ‘dankjewel’ na het bezoek van de kwaliteitscontroleurs.

Wat is een groeikaartje?

Een groeikaart is een kaart gemaakt van gerecycled papier met zaadjes erin. Deze kan geplant worden in een potje of direct in de tuin afhankelijk van de zaadjes die in de kaart verwerkt zijn. De groeikaart bevat bloemzaadjes, groentezaden of zaadjes van kruiden.

KPN groeikaartKwaliteitscontrole

Opdrachtgever KPN NetwerkNL vroeg ons om het groeipapier te bedrukken en te leveren. Hier komt meer bij kijken dan je denkt. Het groeipapier is ruwer en minder gebleekt dan reguliere direct mails die we versturen. Hierdoor kwamen de kleuren er in de proefdruk heel anders uit dan in het ontwerp stond. De kleuren weken teveel af van het oorspronkelijke ontwerp, wat vroeg om een kleine aanpassing in de kleurnummers. Na de aanpassing hebben we nog een proefdruk laten maken, waarbij de beoogde kleuren goed tot hun recht kwamen. Toen hebben we de door KPN NetwerkNL gewenste oplage besteld en geleverd.Groeikaartverschillen

Zeker weten dat de kwaliteit van je drukwerk goed is? We laten je graag weten waar je rekening mee moet houden.

Heb jij thuis een groeikaartje liggen? Of ben je gewoon benieuwd naar de werking van dit speciale materiaal? Dan helpen we je graag op weg met onze korte instructievideo. Onze online marketeer Sarina is geboren met groene vingers en doet het graag even voor!

Auteur:

Frank zorgt er voor dat het bij ons gezellig is, maar ook dat iedereen optimaal kan functioneren. Ook hijzelf, als drukwerkspecialist.

Andere interessante artikelen

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Zo maak je jouw site mobielvriendelijker

Omdat mobiel verkeer steeds meer toeneemt op websites is het enorm belangrijk dat je website of webwinkel mobielvriendelijk is.

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Cloudflare: de nieuwe kwaliteitsimpuls van Kinsta

Website performance en beveiliging zijn twee belangrijke aandachtspunten wanneer wij een website ontwikkelen. Nieuwe technologieën kunnen een positieve impact op de veiligheid en prestaties van websites hebben.

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Slimme lanceringsmomenten voor je magazine

Ieder moment van het jaar kun je natuurlijk een magazine lanceren, maar voor sommige branches werkt de ene maand net iets beter dan de andere. 

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

De betekenis van kleuren in één handig overzicht

Download onze infographic om in één oogopslag te zien waar de bekende kleuren voor staan. Handig om eens door te nemen, maar ook erbij te pakken wanneer je met vormgeving aan de slag gaat.

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Het verschil tussen ongestreken en gestreken papier

Wat is het verschil tussen gestreken en ongestreken papier? Wat zou je het beste kunnen toepassen in jouw drukwerk producten? Dat lees je allemaal in deze blog!

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Concurrenten voor zijn dankzij een verdedigbaar voordeel

Bied jij hetzelfde als je concurrenten of heb je een verdedigbaar concurrentievoordeel? Een moeilijke vraag, die we in deze blog voor jou behandelen. Lees meer in dit artikel.

Terug naar boven