Denk hier eens aan
Denk hier eens aan

Nieuwe website? Vraag jezelf het volgende af

Je website is vaak de eerste kennismaking met je product of dienst en is een van de meest krachtige marketingtools. Het is dus belangrijk dat je website een professionele uitstraling heeft, technisch is geoptimaliseerd en goed scoort op SEO gebied. Het is natuurlijk belangrijk dat de website je bedrijf zo goed mogelijk vertegenwoordigt. Stel jezelf dan ook af en toe de vraag: ‘Ben ik misschien toe aan een nieuwe website?’

Ziet je website er verouderd uit?

Wanneer je je eigen website niet mooi vindt, dan is de kans aanwezig dat je bezoekers dat ook vinden. Een aantrekkelijke website zorgt er immers voor dat je product of dienst goed naar voren komt. Websites veranderen snel qua techniek, uitstraling en functionaliteiten. Binnen een paar tienden van een seconde laat je website aan een bezoeker zien of je bij de tijd bent, of dat je juist achterloopt. Je krijgt maar één keer de gelegenheid om een goede eerste indruk achter te laten.

Is jouw website mobielvriendelijk?

Waarschijnlijk is het aantal mobiele websitebezoekers de laatste jaren flink gestegen. Het is daarom ook steeds belangrijker om je website op een mobiel apparaat zo snel en overzichtelijk mogelijk te maken. Niet alleen de bezoekers vinden een geoptimaliseerde mobiele weergave prettig, maar ook Google. Sinds de aankondiging van de zogeheten “Mobile-first index” ligt de focus bij Google op de mobiele versie van een website en niet meer de desktop variant. Hier lees je hoe je jouw website mobielvriendelijk maakt.

Zijn er websites die je aanspreken?

Wanneer je website een verouderde uitstraling heeft en niet voldoende is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, kan de (voorzichtige) conclusie worden getrokken dat het tijd is voor een nieuwe website. Maar hoe pak je dat nou precies aan? De tip die wij op zo’n moment geven is: bezoek een aantal websites van concurrenten en noteer wat je wel en niet aanspreekt. Op die manier krijg je zelf een goed beeld van de mogelijkheden, die je aan de webbouwer en/of webdesigner door kunt geven. Breng ook in kaart wat jou juist niet aanspreekt.

Moet er een (nieuwe) huisstijl gemaakt worden?

Past de huisstijl nog bij de huidige identiteit? Bereiken we nog steeds de juiste doelgroep? Een huisstijl geeft gevoel aan de organisatie, het roept associaties op bij mensen. Je wil natuurlijk dat deze associatie positief is, dus is het belangrijk om er genoeg nachtjes over te slapen. Zo speelt kleurgebruik een grote rol. Groen staat bijvoorbeeld voor duurzaamheid, blauw voor betrouwbaarheid en zwart voor autoriteit en elegantie. Bezoekers zien direct wie je bent én je bedrijf wordt makkelijker en sneller onthouden. Kortom: een huisstijl zorgt voor eenheid en herkenning.

Wat is jouw budget?

Een lastige vraag omdat het budget van veel factoren afhankelijk is. Het is echter wel belangrijk dat hierover is nagedacht. Realiseer je dat het laten maken van een website geld kost en dat je hier dus budget voor vrij moet maken. Bepaal op voorhand hoeveel geld je wilt uitgeven aan het realiseren van je nieuwe website. Jouw wensen in combinatie met jouw budget bepalen of je uiteindelijk voor een standaard template of maatwerk gaat.

Wat doe je aan online marketing?

Of je nu een miljoenenbedrijf of een startende ondernemer bent, het is altijd slim om een deel van het budget voor online marketing te reserveren. Heldere doelstellingen geven je ruimte om te ondernemen en te groeien. Mogelijk adverteer je al op social media, verstuur je nieuwsbrieven en werk je aan de vindbaarheid van je website in Google. Wij denken graag mee over de online kanalen en geven helder advies over de kanalen die bij jouw doelgroep passen.

Je eigen marketingbudget bepalen kan lastig zijn. Niet elk kanaal is namelijk even lucratief. Een goede online campagne vraagt om maatwerk. We helpen je graag door vrijblijvend een idee van de mogelijkheden te geven.

Dus…

Twijfel je over huisstijl, techniek of online marketing omtrent jouw (nieuwe) website? Neem gerust contact met ons op, we gaan graag in gesprek.

Auteur:

Alex is onze webbouwer en een échte teamplayer. Of het nu om werk of privé gaat, hij is altijd fanatiek!

Andere interessante artikelen

Betere resultaten dankzij A/B-tests

Betere resultaten dankzij A/B-tests

Betere resultaten dankzij A/B-tests

Betere resultaten dankzij A/B-tests

In deze blog vertellen we je alles wat je moet weten om aan de slag te gaan met A/B testen.

Wat als Facebook verdwijnt?

Wat als Facebook verdwijnt?

Wat als Facebook verdwijnt?

Wat als Facebook verdwijnt?

Ben jij afhankelijk van Facebook of Instagram? Lees dan hier wat de gevolgen zijn als dit kanaal verdwijnt en wat je kunt doen!

Gezakt in Google, wat nu?

Gezakt in Google, wat nu?

Gezakt in Google, wat nu?

Gezakt in Google, wat nu?

Komt er ineens minder verkeer binnen vanuit Google of heb je het idee dat je gezakt bent? Geen paniek! Check eerst onderstaande punten. 

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk

Bereid je voor op een cookieloos tijdperk. Daardoor zal jij 80% minder inzicht krijgen in je data. Lees hier wat je nu moet doen!

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Werken in sprints

Om een project te laten slagen is er veel toewijding nodig. Niet alleen van Indrukwekkend, maar ook zeker van de opdrachtgever. Omvangrijke projecten pakken we dan ook aan via een sprint. Maar hoe werkt dit precies in de praktijk en wat zijn de voordelen van deze werkwijze?

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

In 6 stappen de perfecte nieuwsbrief

Of je de nieuwsbrief nu wekelijks, maandelijks of misschien sporadisch verstuurd, bij iedere nieuwsbrief heb je een doel. Om dat doel te bereiken hebben onze experts hun best practices gebundeld.

Terug naar boven
Meer kennis opdoen?

Meld je dan hier aan en ontvang maandelijks een overzicht van onze nieuwste blogs.

  • Belangrijke ontwikkelingen op communicatiegebied
  • Onze visie op die ontwikkelingen
  • Helder advies van onze specialisten